Rodyklė

1
2
4
7
A
Ą
B
C
Č
D
Đ
E
É
F
G
H
I
Y
Į
J
K
L
Ł
M
N
O
Ø
P
Q
R
S
Ş
Š
T
U
Ü
V
W
X
Z
Ž
Ζ
О
monometalizmas
pinigų sistema, kurios pagrindas yra vienas metalas (auksas, sidabras, varis), laikomas visuotiniu vertės ekvivalentu ir teisėta mokėjimo priemone. Daugiau
monometrija
eilėdaroje metro vienodumas, tapatumas. Daugiau
Monomotapa
ankstyvasis valstybinis junginys Pietų Afrikoje. Susikūrė antro tūkstantmečio pradžioje tarp Zambezės ir Limpopo upių. Gyvavo iki 17 a. pabaigos. Daugiau
mononukleotidas
oligonukleotidų, polinukleotidų, nukleorūgščių pasikartojančio monomero bendrinis pavadinimas. Daugiau
monooksigenazės
oksireduktazių grupės fermentai. Daugiau
monoplakoforai
moliuskų tipo bestuburių gyvūnų klasė. Daugiau
monoplanas
viensparnis lėktuvas. Daugiau
monopolija
didelė bendrovė, užimanti monopolinę padėtį tam tikroje rinkoje. Daugiau
monopolija
rinkos struktūra, kai rinkoje veikia tik vienas prekių pardavėjas ar paslaugų tiekėjas, neturintis konkurentų. Daugiau
monopolinė
kaina
monopolinę padėtį rinkoje užimančios įmonės ar jų grupės nustatoma prekės ar paslaugos kaina. Daugiau
monopolinė
konkurencija
rinkos struktūra, kai rinkoje veikia daug pardavėjų, siūlančių diferencijuotas tos pačios paskirties prekes ar paslaugas. Daugiau
monopolinis
pelnas
ekonominė nauda, kurią gauna monopolininkas, nustatydamas savo produkcijos ar paslaugų kainą, didesnę už konkurencinę kainą. Vartotojai yra priversti mokėti didesnę kainą, nes monopolininkas neturi konkurentų, gaminančių panašias prekes. Daugiau
monopolis
išimtinė asmens, asmenų grupės ar valstybės teisė vykdyti tam tikrą ekonominę veiklą (prekių gamybą, naudojimą ar pardavimą, paslaugų teikimą, gamtos išteklių gavybą) be konkurencijos. Daugiau
monopolizacija
bendrovių, turinčių didelę rinkos galią, veiksmai, kuriais siekiama apriboti arba pašalinti konkurenciją ir užimti monopolinę padėtį rinkoje. Daugiau
monopsonija
rinkos struktūra, kai rinkoje veikia tik 1 pirkėjas ir daug prekių ar paslaugų pardavėjų. Monopsonijai būdinga didelė pirkėjo rinkos galia, kuri leidžia nustatyti perkamą prekių ar paslaugų kiekį, mažinti jų kainas taip, kaip monopolininkas gamintojas diktuoja savo sąlygas pirkėjams. Daugiau