Alisa Koonen
Koonen Alisa (rus. Алиса Коонен; Alisa Kòonen) 1889 10 17Maskva 1974 08 20Maskva, rusų teatro aktorė. 1905 baigusi Maskvos dailės teatro mokyklą (K. Stanislavskio mokinė) iki 1913 vaidino šiame teatre (Mitilė – M. Maeterlincko Žydroji paukštė 1908, Anitra – H. Ibseno Peras Giuntas 1912). 1914–49 Kamerinio teatro Maskvoje aktorė, daugiausia vaidmenų sukūrė savo vyro A. Tairovo spektakliuose; svarbiausi: Šakuntala (Kalidasos Šakuntala 1914), Siuzana (P.‑A. de Beaumarchais Figaro vedybos 1915), Salomėja (O. Wilde’o Salomėja 1917), Adrienne Lecouvreur (E. Scribe’o, E. Legouvé Adrienne Lecouvreur 1919), Džuljeta (W. Shakespeare’o Romeo ir Džuljeta 1921), Žiroflė ir Žiroflia (Ch. Lecocqo Žiroflė Žiroflia), Fedra (J.‑B. Racine’o Fedra, abu 1922), Joana (G. B. Shaw Šventoji Joana 1924), Abė (E. O’Neillo Meilė po guobomis 1926), Komisarė (V. Višnevskio Optimistinė tragedija 1933), Ema Bovari (Ponia Bovari 1940, pagal G. Flaubert’ą).
A. Koonen. Salomėjos vaidmuo (O. Wilde’o Salomėja 1925, režisierius A. Tairovas; Johananas – Jevgenijus Lenskis; Kamerinio teatro Maskvoje gastrolės Vienoje)
Uždarius Kamerinį teatrą (1949) A. Koonen deklamavo poeziją, vaidino ištraukas iš teatro spektaklių. Vaidybai būdinga raiškos priemonių sintetiškumas, savitas plastinis raiškumas, ritmo pojūtis, scenos kalbos melodingumas. A. Koonen stiliaus dekoratyvumą siejo su gilia psichologine vaidmens analize, intelektualumą – su lyrizmu. Parašė atsiminimų knygą Gyvenimo puslapiai (Stranicy žizni, išleista 1975 21985).