antraštinis masalas
antraštnis mãsalas (angl. clickbait), mãsinanti añtraštė, paspaudimus skatinanti interneto straipsnio antraštė (skandalinga, su užuominomis ar panašiai). Šis reiškinys didina netikrų naujienų sklaidą ir filtrų burbulus, taip mažindamas prieigą prie patikimos ir įvairios informacijos. Masinančiomis antraštėmis paprastai siekiama didinti tinklalapio populiarumą ir internetinės reklamos pajamas. Rašant masinančias antraštes būdinga pateikti nepilną arba tendencingą informaciją, vartoti konotuotus žodžius – taip sužadinamas skaitytojų smalsumas ir išprovokuojamas paspaudimas ant antraštės. Dažnai antraštė neatitinka straipsnio turinio, ji skelbia kokią nors skandalingą žinią ar tokią informaciją, kokios straipsnyje nėra. Pvz., straipsnio antraštė Iš užsienio atvykusi studentė buvo šokiruota lietuvių elgesio skamba taip, lyg studentei būtų nutikęs koks nors baisus dalykas. Straipsnyje rašoma, kad studentę Lietuvoje labai puikiai priėmė, ji liko labai nustebusi, kad su ja visi taip gerai elgiasi; emocinį reikšmės komponentą turintis žodis šokiruota pavartotas tyčia, kad skaitytojai spaustų ant antraštės ir didintų portalo skaitomumo rodiklius.
Antraštinis masalas yra lengva internetinio sukčiavimo (angl. fraud) forma.
Antraštinių masalų ištakomis galima laikyti bulvarinę spaudą. Šis reiškinys (angl. clickbait) plačiau atpažįstamas anglakalbiame internete. 2014 pastebėti pirmieji veiksmai, nukreipti prieš šių antraščių naudojimą. Satyrinių naujienų portalas The Onion paleido naują interneto svetainę ClickHole, parodijuojančią masinančiomis antraštėmis pasižyminčius tinklalapius, pvz. Upworthy ir Buzzfeed. 2014 08 socialinis tinklas Facebook paskelbė ėmęsis techninių priemonių, kuriomis siekiama tinklalapyje mažinti antraštinių masalų įtaką.
Lietuvoje žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas nereglamentuoja antraštinių masalų naudojimo.
-clickbait; -klikbaitas
2727