aviacinis variklis
aviacinis variklis
aviãcinis varklis, šiluminis variklis orlaiviui skraidinti. Pagal konstrukciją aviaciniai varikliai būna: stūmokliniai (jie suka orsraigčius), reaktyviniai varikliai (svarbiausi jų: turboreaktyviniai, turbosraigtiniai, dujų turbininiai, raketiniai, kuriuose traukos jėgą arba jos dalį sukuria iš variklio reaktyvinės tūtos dideliu greičiu išeinančios dujos). Stūmokliniais aviaciniais varikliais pasiekiamas 700–750 km/h greitis ir pakylama į 10 km aukštį. Reaktyviniai aviaciniai varikliai pradėti naudoti 20 a. 5 dešimtmetyje. Ikigarsiniams lėktuvams naudojami dujų turbininiai varikliai, magistraliniams lėktuvams – turboreaktyviniai dviejų kontūrų varikliai, vietinių linijų lėktuvams ir sraigtasparniams – turbosraigtiniai varikliai, lėktuvams su plačiu skrydžio režimų diapazonu (naikintuvams, bombonešiams) – turboreaktyviniai vieno ir dviejų kontūrų aviaciniai varikliai su greitinimo kamera, nedidelės skrydžio trukmės lėktuvams – skystojo kuro raketiniai varikliai.
Aviacinio variklio parametrai: savitoji masė (variklio masės santykis su jo trauka arba galia), savitosios degalų sąnaudos (degalų sąnaudų per valandą santykis su trauka arba galia).
1806