Boris Eifman
Eifman Boris (rus. Борис Эйфман; Borisas Efmanas) 1946 07 22Rubcovsk (Altajaus kraštas), rusų choreografas. Mokėsi Kišiniovo ir Leningrado choreografijos mokyklose. 1972 baigė Leningrado konservatoriją. 1970–77 Leningrado choreografijos mokyklos baletmeisteris. Nuo 1977 Sankt Peterburge vadovauja savo įkurtai baleto trupei Boriso Eifmano baleto teatras (1977–2001 Naujojo baleto teatras). Su ja gastroliavo Japonijoje, Pietų Korėjoje, Pietų Afrikos Respublikoje, Izraelyje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Lotynų Amerikoje, Europoje (Lietuvoje 1981, 2000).
Boris Eifman
B. Eifman. Baleto spektaklio Raudonoji Žizel scena (pagal įvairių kompozitorių muziką, dailininkas – V. Okunevas, Balerina – E. Špokaitė; Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras)
Svarbesni baletai: I. Stravinskio Ugnies paukštė (1975), Čaikovskis (1993, pagal P. Čaikovskio muziką), Raudonoji Žizel (1997, pagal įvairių kompozitorių muziką; 2001 pastatė Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre), Mano Jeruzalė (1998, pagal įvairią muziką), Rusiškasis Hamletas (1999, 2017, pagal L. van Beethoveno ir G. Mahlerio muziką; 2003 pastatė Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre), Don Žuanas, arba Aistros pagal Moljerą (2001, pagal W. A. Mozarto, H. L. Berliozo muziką), Musagetas (2005, pagal J. S. Bacho muziką), Rodenas, jos amžinasis dievaitis (2011, pagal M. Ravelio, C. Saint‑Saënso, J. É. F. Massenet muziką), Up and Down (2015, pagal A. Bergo, G. Gershwino, F. Schuberto muziką), Pigmaliono efektas (2019, pagal J. Strausso sūnaus muziką).
Dažnai stato baletus pagal klasikinius literatūros kūrinius (M. Bulgakovo, A. Čechovo, M. de Cervanteso, F. Dostojevskio, A. Kuprino, A. Puškino, L. Tolstojaus ir kitų): Idiotas (1980, pagal P. Čaikovskio muziką), Meistras ir Margarita (1987, pagal A. Petrovo muziką), Broliai Karamazovai (1995, pagal S. Rachmaninovo, M. Musorgskio, R. Wagnerio muziką), Ana Karenina (2005, pagal P. Čaikovskio muziką), Žuvėdra (2007, pagal S. Rachmaninovo, A. Skriabino muziką), Oneginas (2009, pagal P. Čaikovskio, A. Sitkoveckio muziką). Sukūrė choreografijų televizijos filmams baletams. Spektakliai ekspresyvūs, jausmingi, modernus šokis juose grindžiamas klasikinio šokio technika. Baletuose atskleidžiama sudėtinga žmogaus psichologija, keliami egzistencijos filosofiniai klausimai. Pelnė daug tarptautinių šokio festivalių prizų.
B. Eifman. Baleto spektaklio Raudonoji Žizel scena (pagal įvairių kompozitorių muziką, dailininkas – V. Okunevas, Balerina – E. Špokaitė; Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras)
2540
2271