Bostono lentelė
Bòstono lentẽlė, Bòstono mãtrica, Bostono konsultacinės grupės (angl. Boston Consulting Group, įsteigta 1963) įkūrėjo Bruceʼo Doolino Hendersono (1915–1992) sudaryta matrica prekių tobulinimo įmonės viduje analizei atlikti ir prekėms tobulinti, reikalingų grynųjų pinigų apyvartos ypatybėms nustatyti.
Pagal Bostono lentelę išskiriamos keturios prekių rūšys: didelės rinkos prekės (žvaigždės) – būdinga didelis kainų didėjimo tempas (tam reikia daug grynųjų pinigų) ir didelė rinkos apimtis (duoda daug grynųjų pinigų), paprastai tai naujos prekės; mažos rinkos prekės (katės) – būdinga didelis kainų didėjimo tempas ir maža rinkos apimtis (duoda mažai grynųjų pinigų), perspektyvi, jeigu padidinama rinkos apimtis; neatnaujinamosios prekės (melžiamos karvės) – būdinga lėtas kainų didėjimo tempas ir didelė rinkos apimtis, tai vėlyvosiose savo gyvavimo stadijose esančios prekės; nepaklausiosios prekės (šunys) – būdinga lėtas kainų augimo tempas ir maža rinkos apimtis, turi mažai galimybių tapti paklausiomis.
Remiantis Bostono lentele, siūlomi 4 galimi sprendimai: puoselėti ir stengtis išsaugoti žvaigždes; atkreipti ypatingą dėmesį į kates, apskaičiuoti, kiek reikia investuoti, kad jos taptų žvaigždėmis; labiau kontroliuoti investicijas į melžiamas karves bei kitur panaudoti perteklines lėšas; stengtis atsikratyti šunų, jeigu įmonei nėra svarbu išsaugoti šias prekes.
L: P. Auštrevičius, D. Pupkevičius, D. Treigienė Šiuolaikinių ekonomikos terminų enciklopedinis žodynas Vilnius 1991.