čarteris
čárteris (angl. charter), nuomos sutartis tarp frachtininko (dažniausiai laivų ir lėktuvų valdytojo, įgulos ar ekipažo) ir frachtuotojo (krovinių siuntėjo, ekspeditoriaus ir kitų).
Čarterių rūšys
Gali būti terminuotasis čarteris, kelionės čarteris, nuomos čarteris. Pagal terminuotąjį čarterį, transporto priemonės valdytojas (frachtininkas) įsipareigoja kitai šaliai (frachtuotojui) už mokestį leisti naudotis transporto priemone ar jos dalimi tam tikrą laiką.
Pagal kelionės čarterį, transporto priemonės valdytojas įsipareigoja kitai šaliai už mokestį leisti naudotis transporto priemone ar jos dalimi tam tikrą reisų skaičių.
Pagal nuomos čarterį (kartais taip dar vadinama išperkamoji nuoma), transporto priemonės valdytojas įsipareigoja kitai šaliai už mokestį leisti naudotis transporto priemone be įgulos (ekipažo).
Čarteris Lietuvoje
Lietuvoje sudaromos laivo frachtavimo sutartys (pagal 1996 Prekybinės laivybos įstatymą) ir užsakomųjų skrydžių sutartys keleiviams, kroviniams, bagažui, paštui vežti (pagal 2000 Aviacijos įstatymą). Pagal Prekybinės laivybos įstatymą, čarteris gali būti terminuotas arba sudaromas vienam laivo reisui. Sutartis sudaroma raštu, joje turi būti nurodyta sutarties šalys, laivo pavadinimas, frachto dydis, numatomas vežti krovinys ir kita. Pasirašo laivo valdytojas ir frachtuotojas arba jų atstovai. Pagal čarterį, laivo valdytojas frachtuotojui laivą suteikia kartu su įgula. Frachtuotojas turi teisę laivo kapitonui duoti nurodymus dėl laivo naudojimo (pagal sutartyje numatytus tikslus), bet ne dėl tvarkos laive, laivo įgulos sudarymo, laivo valdymo.