Caspar Wolf
Wolf Caspar (Kasparas Vòlfas) 1735 03 03Muri (Aargau kantonas) 1783 10 06Heidelberg, Šveicarijos tapytojas, grafikas. Dailės mokėsi Konstance, apie 1769–91 – Paryžiuje (pas Ph. Loutherbourgą). Kurį laiką gyveno Londone.
Kūryba
C. Wolf. Grindelwaldas (aliejus, 1774, Kunsthaus Ciuriche)
Kūryboje ryšku Sturm und Drang idėjų poveikis. C. Wolfas vienas pirmųjų Europoje nutapė kalnų peizažų (paveikslų etiudus kūrė iš natūros). 1774–79 gyveno Berne, gavęs užsakymą nutapyti 200 Alpių vaizdų knygai Įsimintiniausi Šveicarijos kalnų vaizdai (Les vues remarquables des montagnes de la Suisse) keliavo po Alpes; pagal šiuos jo tapybos darbus kiti dailininkai vėliau sukūrė graviūrų (žinoma apie 30 akvatintų).
Vėliau C. Wolfas specializavosi kaip olų, kalnų tarpeklių, ledynų, krioklių tapytojas. Drobėse ir piešiniuose atskleidė ne tik gamtos didybę, kosminę galybę, bet ir žemės gelmių nepažinumą, paslaptingumą. Vaizdai topografiškai tikslūs, tačiau turi ir romantizmo bruožų: natūros formos nežymiai transformuotos (kalnai suartinti, pabrėžta perspektyva, pakeisti realūs masteliai), kompozicijos priemonėmis išgauta formų dinamika, dramatizmas (Dalos upės tarpeklis su tiltu Leukerbade, vaizdas į kalną 1774, Staubbacho krioklys vasarą, vaizdas iš Šv. Beato urvo prie Thuno ežero 1776), mažos žmonių figūrėlės priešpriešinamos gamtos stichijoms (Lokio urvo vidus, netoli Welschenrohro 1777; šiame paveiksle C. Wolfas pavaizdavo save kaip geologijos tyrinėtoją). Būdinga išraiškingi natūralistiniai gamtos elementai – snieguotų kalnų keterų motyvai (Griaustinis ir žaibas Žemutinio Grindelwaldo ledyne 1774–75), daugiasluoksnę ar erozijos paveiktą žemę perteikianti faktūra. Dar sukūrė akvarelių, grafikos kūrinių.
pagal C. Wolfo tapybos kūrinį sukurta spalvota akvatinta Rinkenbergo vaizdas nuo Brienzo ežero (iš ciklo Įsimintiniausi Šveicarijos kalnų vaizdai / Les vues remarquables des montagnes de la Suisse, atspaudo autorius Charlesʼis Melchioras Descourtis, 1782–85, Britų muziejus Londone)
C. Wolfo novatoriški tapybiniai sprendimai ir baugoki laukinės gamtos vaizdai ne visada buvo priimtini publikai. Dauguma dailininko tapybos darbų neišliko, jo kūryba vėl susidomėta 20 a. pradžioje, atradus pagal jo kūrinius sukurtus raižinius.
2648