Dalia Survutaitė
Survutáitė Dalia 1972 08 30Vilnius, lietuvių pedagogė, edukologė. Z. Survuto duktė, D. Survuto sesuo. Daktarė (socialiniai mokslai, 2000).
Išsilavinimas ir darbinė veikla
Baigė Vilniaus pedagoginį universitetą (1994 – pradinio ugdymo pedagogikos bakalauro studijas, 1995 – socialinių mokslų magistro studijas). Nuo 1994 dirbo Vilniaus Vyturio pradinėje mokykloje mokytoja, 1996 vyresniąja mokytoja. Nuo 1996 dėsto Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijoje (1992–2011 Vilniaus pedagoginis universitetas, 2011–2018 06 Lietuvos edukologijos universitetas), 2000–2005 Pedagogikos ir psichologijos fakulteto prodekanė; profesorė (2017). Nuo 2012 mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės išorės vertintoja ir kuruojanti vertintoja, nuo 2020 neformaliojo vaikų švietimo teikėjų veiklos kokybės išorės vertintoja. Nuo 2020 Nacionalinės švietimo agentūros Stebėsenos ir vertinimo departamento Švietimo politikos analizės ir tyrimo skyriaus analitikė.
Dalia Survutaitė
Mokytojų nuomonės apie mokyklų veiklos kokybės išorės vertinimo vykdymą ir organizavimą tyrimo (2010), Bendrojo ugdymo mokyklų įsivertinimo rodiklių atnaujinimo ir naudojimosi jais metodikos / rekomendacijų sukūrimo (2014), Lietuvos kultūros centrų vadovų kompetencijų aprašo rengimo (2022) vadovė.
Visuomeninė veikla
Nuo 1999 Baltijos pedagogikos istorikų, nuo 2018 Lietuvos edukacinių tyrimų, Europos edukacinių tyrimų, Pasaulio edukacinių tyrimų asociacijų narė.
Mokslinė veikla
Mokslinių tyrimų kryptys: mokyklos ir visuomenės santykiai, mokyklos kultūra, švietimo stebėsena, mokyklos veiklos kokybės vertinimas, švietimo istorija, mokyklų vadovų kompetencijos, mokinių karjeros kompetencijos.
Parašė daugiau kaip 30 mokslinių straipsnių.
Knygos
Parašė metodinę priemonę Edukologinių tyrimų gairės (2005), mokomąją priemonę Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ikiprofesinio ugdymo raida Lietuvoje (2012), monografiją Mokyklos kultūros raiška (2016). Su kitais parašė knygas: Profesorius Albinas Liaugminas (2005), kolektyvinę monografiją Ugdymo paradigmų iššūkiai didaktikai (2014), mokslo studiją Edukologijos inžinerijos link: teorijos ir praktikos sanglauda (2015), Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo modelis ir rodikliai (2015), bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo rekomendacijas Geros mokyklos link (2015).
Sudarė knygas: Atvirą žvilgsnį atspindi akių šviesa (2010, apie pedagogę Marytę Gaigalienę), Rugsėju ženklinta (su J. Dautaru, 2012, apie pedagogę M. Barkauskaitę), Jonas Dautaras: pašaukimas – edukologija (2013), Gera mokykla: nuo geros prie geresnės (2017, metodinės rekomendacijos planuojant ir organizuojant mokyklos įsivertinimą).
2271