„Die Brücke“
„Die Brücke“ („Tiltas“), vokiečių dailininkų ekspresionistų (ekspresionizmas) grupuotė, veikusi 1905–1913. Įsteigė Dresdeno Aukštosios techninės ir Dailės mokyklų studentai F. Bleylis (1880–1966), E. L. Kirchneris, E. Heckelis, K. Schmidtas-Rottluffas (šis, įkvėptas F. Nietzsche’s veikalų, pasiūlė pavadinimą), vėliau prisijungė kiti Vokietijos (M. Pechsteinas, O. Muelleris, E. Nolde), kitų šalių (C. Amietas, A. Gallénas-Kallela, K. van Dongenas, B. Kubišta) dailininkai.
Die Brücke parodos Arnoldo galerijoje Dresdene plakatas (medžio raižinys, 1910, dailininkas E. L. Kirchneris, Dresdeno valstybinių meno kolekcijų Grafikos kabinetas)
Tilto nariai atmetė impresionizmo ir moderno idėjas, priešinosi realizmui, stilizavimui, simbolizmui, rėmėsi viduramžių (gotikinė vokiečių grafika), primityviąja (Afrikos skulptūra) daile, V. van Gogho, E. Muncho kūryba. Nutapė peizažų, portretų, figūrinių kompozicijų, sukūrė grafikos (litografijų, itin daug medžio raižinių). Būdinga ekspresyvi raiška, grubokos supaprastintos geometrinės formos, baltų ir juodų, t. p. lokalių spalvinių dėmių kontrastai, neramus linijų ritmas, dramatiškas ryškių spalvų koloritas, platūs potėpiai, paryškinti kontūrai. Tilto dailininkai maištavo prieš meninį individualumą, siekė vadinamojo grupinio stiliaus, vasaromis kartu tapė pleneruose Dresdeno, Oldenburgo apylinkėse, Nidoje, Fehmarno saloje. 1910 (grupei persikėlus į Berlyną) Tilto narių kūryba tapo individualesnė, nebevyko grupiniai plenerai. 1913 grupuotė iširo. 1968 Berlyne įkurtas Brücke-Museum. Nidoje nuo 1995 rengiami plenerai Nidos ekspresija, kuriuose tęsiamos Tilto tradicijos.
1664