Elmer Rice
Rice Elmer (Elmeris Ráisas), tikr. Elmer Leopold Reizenstein 1892 09 28Niujorkas 1967 05 08Southampton (Didžioji Britanija), Jungtinių Amerikos Valstijų dramaturgas. 1912 baigė Niujorko teisės mokyklą. Trumpą laiką padirbęs teisininku atsidėjo kūrybai.
Elmer Rice
Pirmojoje pjesėje Teismas (On Trial 1914) vyrauja advokato darbo atspindžiai, joje pirmą kartą Jungtinių Amerikos Valstijų režisūroje ir scenoje panaudoti praeities intarpai. Ekspresionistinėje pjesėje Skaičiavimo mašinėlė (The Adding Machine 1923), kuri artima ankstyvajai E. O’Neillo kūrybai, vaizduojama, kaip ilgus metus dirbusį patyrusį buhalterį p. Zero (angl. zero – nulis) pakeičia naujai išrastas skaičiuotuvas, t. y. skaičiavimo mašinėlė, satyriškai parodomas žmogaus būties beprasmiškumas, veikėjus vaizduojant kaip skaičiavimo mašinas pabrėžiama individualumo ir tapatybės bei identiteto praradimas. Pjesėje Gatvės įvykis (Street Scene 1929, Pulitzerio premija, miuziklas 1947, kompozitorius Kurtas Weillis) realistiškai vaizduojamas gyvenimas Niujorko lūšnynų kvartale. Pjesėje Mes, žmonės (We, the People 1933) pavaizduota Jungtinių Amerikos Valstijų ekonominė krizė ir demokratinio sąmoningumo augimas. Teismo diena (The Judgment Day 1934) – antifašistinė pjesė, reakcija į Reichstago padegimo procesą. Dramoje Skrydis į Vakarus (Flight to the West 1940) kalbama apie kovą su nacizmu.
Pokario kūryboje žymu polinkis į psichologizmą. Tikėjo, kad blogiui ir susvetimėjimui galima atsispirti, tai atsispindi paskutinėje pjesėje Meilė griuvėsiuose (Love Among the Ruins 1963). Dar parašė autobiografiją Mažumos ataskaita (Minority Report 1963), romanų, esė. Daugelį savo pjesių pats režisavo.
Apdovanojimai
Pulitzerio literatūros premija (1929).
560