Eurotùnelis, geležinkelio tunelis po Pa de Kalė sąsiauriu.

Eurotunelio aprašymas

Eurotunelis jungia Fréthuną prie Calais (Prancūzija) ir Cheritoną (Didžioji Britanija). Eurotunelis yra 50,46 kilometro ilgio (iš jų 39 kilometrai po sąsiaurio dugnu), ilgiausias pasaulyje povandeninis ir ilgiausias tarptautinio susisiekimo tunelis, vienas žymiausių 20 a. statinių. Žemiausias Eurotunelio taškas yra 75 metrai žemiau jūros dugno ir 115 metrų žemiau jūros lygio. Eurotunelį sudaro 2 vienos krypties geležinkelio tuneliai (kiekvienas 7,6 metro skersmens) ir tarp jų esantis techninis vėdinimo tunelis. Visi trys tuneliai kas 375 metrai yra sujungti praėjimais, kurie skirti Eurotunelį prižiūrintiems darbininkams; avarijos atveju jais numatyta evakuoti traukinių keleivius. Eurotuneliu važiuojantys traukiniai yra varomi elektra ir važiuoja 160 kilometrų per valandą greičiu.

Eurotunelis

traukinio Eurotunnel Le Shuttle vagonas

Tuneliu važiuojantys traukiniai yra 4 tipų: Eurostar (greitaeigis keleivinis; kursuoja iš Londono Waterloo stoties per Garde du Nord stotį Paryžiuje iki Midi / Zuid stoties Briuselyje), Eurotunnel Le Shuttle (greitaeigis krovininis-keleivinis; gabena lengvuosius automobilius, autobusus, sunkvežimius; vairuotojai ir keleiviai lieka savo transporto priemonėse), krovininis Eurotunnel Le Shuttle (greitaeigis atviro tipo; veža sunkvežimius su priekabomis; vairuotojai ir keleiviai važiuoja specialiame keleiviniame vagone), krovininis (veža tik krovinius).

Eurotunelį eksploatuoja Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos konsorciumas Getlink (iki 2017 Groupe Eurotunnel, įkurtas 1986, būstinė Paryžiuje). Eurotuneliu pervežama 26 % Didžiosios Britanijos į kontinentinės Europos šalis eksportuojamų ir iš jų importuojamų prekių, kurių vertė per metus sudaro 115 mlrd. eurų. Eurotunelis yra vienas pagrindinių būdų, kuriuo į Didžiąją Britaniją patenka nelegalūs imigrantai (dažniausiai jie slepiasi krovininiuose konteineriuose).

Eurotunelis

Veiklos rodikliai

2018 Eurotuneliu pervežta 21,6 mln. keleivių, 22 mln. tonų krovinių, daugiau kaip 2,6 mln. lengvųjų automobilių ir daugiau kaip 1,6 mln. sunkvežimių.

2023 Eurotuneliu pervežta 18,6 mln. keleivių. Getlink pajamos 1,829 mlrd. eurų, apie 3440 darbuotojų (2023).

Nuo 1994 Eurotuneliu keliavo apie 500 mln. keleivių, pervežta daugiau kaip 62 mln. lengvųjų automobilių, autobusų, daugiau kaip 33 mln. sunkvežimių, daugiau kaip 450 mln. tonų krovinių.

Istorija

Eurotunelis kastas ir rengtas 1988–1993 (kastas ir iš Prancūzijos, ir iš Didžiosios Britanijos pusės, statybose dirbo daugiau kaip 13 000 darbininkų ir inžinierių), pradėtas eksploatuoti 1994 05 06.

-tunelis po Lamanšu

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką