franšizė
franšzė (pranc. franchise – lengvata), įmonių bendradarbiavimo forma, kai už atlyginimą (vienkartį ar nuolatinį) viena įmonė įgyja galimybę tiksliai apibrėžtomis sąlygomis naudotis kitos įmonės tam tikromis teisėmis (pavyzdžiui, teise naudoti įmonės pavadinimą, prekių ar paslaugų ženklą, standartus, naudotis jos sukaupta komercine ar gamybine informacija, technologijomis ir kita). Šis bendradarbiavimas reguliuojamas franšizės sutartimi. Iš franšizės naudos turi ir teisių turėtojas (franšizės pardavėjas), ir teisių naudotojas (franšizės pirkėjas). Franšizės pardavėjas gali efektyviai plėtoti savo verslą. Naudodamos franšizę, plečiasi daug didelių įmonių (pavyzdžiui, degalinių, prekybos tinklai, restoranai ir kavinės, viešbučiai, automobilių, siuvimo pramonės įmonės). Franšizės pirkėjas, naudodamasis garsios įmonės vardu, prekių ženklu, verslo patirtimi, technologijomis, gali sumažinti verslo riziką, mažesnėmis sąnaudomis plėtoti verslą, kurti darbo vietas, lengviau įveikti sunkumus pradėdamas naują verslą.