garantinis terminas
garántinis teminas, garántinis lakas, laikotarpis, per kurį gamintojas, tiekėjas, pardavėjas ar tam tikrą darbą atlikęs ar paslaugą suteikęs asmuo garantuoja gaminio ar darbo (paslaugos) tinkamą kokybę, jeigu laikomasi nustatytų eksploatacijos ar laikymo sąlygų.
Objektai
Garantinis terminas gali būti suteikiamas įvairių rūšių prekėms (automobiliams, baldams, buitinei ir kompiuterių technikai, vaizdo ir garso aparatūrai, avalynei ir kita) ir kai kuriems darbams bei paslaugoms (pvz., statybos bei montavimo, remonto darbams, taisyklų paslaugoms ir kita).
Trukmė
Garantinio termino trukmė priklauso nuo prekės, paslaugos ar darbo rūšies sudėtingumo, gaminio funkcinių ypatybių, kokybės ir gali būti nuo kelių savaičių iki kelerių metų. Garantinio termino trukmė nustatoma pagal įstatymų, specialių taisyklių ar sutarčių nurodymus, jei tokių nėra – vadovaujantis protingumo kriterijumi.
Trūkumų likvidavimas
Garantiją suteikęs fizinis ar juridinis asmuo privalo savo priemonėmis ir lėšomis likviduoti per garantinį terminą paaiškėjusius trūkumus: atlikti garantinį gaminio remontą, pakeisti netinkamą naudoti gaminį nauju ar priimti jį atgal ir grąžinti pirkėjui sumokėtus pinigus, ištaisyti atliktų darbų ar suteiktų paslaugų trūkumus, atlikti pakartotinį remontą arba grąžinti už darbus ar paslaugas sumokėtus pinigus.