Guido Reni
Guido Reni portretas (Joanneso Meyssenso ofortas pagal G. Reni, 1662, Valstybinis muziejus Amsterdame)
Reni Guido (Gvidas Rènis) 1575 11 04Bolonija 1642 08 18Bolonija, italų tapytojas, grafikas. Bolonijos mokyklos atstovas. Vienas žymiausių 17 a. menininkų. Apie 1595–98 mokėsi Keliaujančiųjų akademijoje (Accademia degli Incamminati; ją įkūrė ir tuo laiku dėstė pusbroliai Carracci) Bolonijoje. Kūrė Bolonijoje, Romoje, Neapolyje. Jo mecenatai buvo svarbiausi politiniai ir bažnyčios veikėjai (Borghese’ių šeima, kardinolai Paolo Emilio Sfondrati, Pietro Aldobrandini, popiežius Paulius V).
Kūryba
Kūrybai įtaką padarė antikos skulptūros, Rafaelio, Parmigianino kūriniai. G. Reni sukūrė individualų stilių, jungė baroko painumą, gyvumą ir klasikinio meno santūrumą; gracingose žmonių figūrose, jų kompozicijose siekė idealaus grožio. Religiniuose paveiksluose perteikė intensyvias, patoso link artėjančias emocijas. Vėlyvuoju kūrybos laikotarpiu pamėgo šviesesnius tonus, itin laisvą, net eskizišką potėpį.
Daugiausia kūrė religinio (Švč. Mergelės Marijos Ėmimas į dangų 1600, Šv. Petro nukryžiavimas 1604, Dovydas su Galijoto galva 1605, Kūdikių žudynės 1611, Manos rinkimas 1615, Pieta iš Mendicanti 1616, Kristus su erškėčių vainiku 1623, 1640, Nekaltas prasidėjimas 1627, Apreiškimas Švč. Mergelei Marijai 1629, Atgailaujanti Marija Magdalietė, apie 1635, Anima Beata, apie 1642), mitologinio turinio (Atlanta ir Hipomenas, apie 1619, Bakchas ir Ariadnė, apie 1620, Heraklis, užmušantis Lernos hidrą 1620, Deinaros pagrobimas 1621) paveikslus; sukūrė portretų (Autoportretas 1602, Menininko motina 1612, Kardinolas Bernardas Spada, apie 1630). Garsėjo sienų ir lubų tapyba (freska Šv. Andriejus, vedamas kankinti Šv. Grigaliaus Didžiojo bažnyčioje Romoje, 1609, freskų ciklas Didžiojoje Švč. Mergelės Marijos bazilikoje Romoje, 1612, lubų freskos: Aurora Pallazzo Rospigliosi‑Pallavicini rūmuose Romoje, 1614, Šv. Dominyko pašlovinimas Šv. Dominyko bazilikoje Bolonijoje, 1615).
G. Reni. Atlanta ir Hipomenas (aliejus, 1619, Prado muziejus Madride)
Jam priskiriama daug ofortų. Reprodukavo savo ir senųjų meistrų tapybos kūrinius, sukūrė ir originalių, daugiausia religinės tematikos raižinių (Agostino Carracci laidotuvės 1603).
Turėjo mokinių, padarė didelę įtaką amžininkų tapybai, labiausiai Bolonijos, t. p. Ispanijos ir Prancūzijos dailininkams.
G. Reni. Šventoji Šeima su dviem angelais (ofortas, Valstybinis muziejus Amsterdame)
2271