Igor Sikorskij
Sikorskij Igor (Игорь Сикорский; angl. Igor Sikorsky, Igoris Sikòrskis) 1889 05 25Kijevas 1972 10 26Easton (Konektikuto valstija), Rusijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų lėktuvų ir sraigtasparnių konstruktorius.
1903–06 mokėsi Sankt Peterburgo Rusijos karinio jūrų laivyno akademijoje, 1906–09 Kijevo politechnikos institute (2016 pavadintas jo vardu), Paryžiuje studijavo aviacijos inžineriją. 1910 sukonstravo lėktuvą S2 su 25 AJ galios varikliu, kuris pakilo į kelių pėdų aukštį. Vėlesnis lėktuvas S5 su 50 AJ galios varikliu 450 m aukštyje išsilaikė ilgiau kaip valandą. 1911 įsigijo piloto licenciją. 1912–14 sukūrė lėktuvus Russkij Vitiaz ir Ilja Muromec, kurie tapo daugiamotorės aviacijos pradžia. 1914 I. Sikorskis dvisparniu lėktuvu S6 pasiekė pasaulio greičio rekordus: su dviem keleiviais – 111 km/h, su penkiais – 106 km/h. 1915 sukūrė naikintuvą SXVI, skirtą bombonešio Ilja Muromec palydai ir aerodromų apsaugai.
Igor Sikorskij
I. Sikorskio sukurtas keturmotoris lėktuvas S42
1919 I. Sikorskis emigravo į Jungtines Amerikos Valstijas. 1923 įkūrė aviacijos bendrovę Sikorsky Aero Engineering Corporation. Iki 1939 sukūrė 15 lėktuvų tipų, tarp jų keturmotorius – S40, S42, kuriais bendrovė Pan American pradėjo transokeaninius komercinius skrydžius. 1939 sėkmingai išbandė sraigtasparnį VS300, kurį pilotavo pats projekto autorius. I. Sikorskio sukurtais sraigtasparniais buvo atlikti transokeaniniai skrydžiai: per Atlanto vandenyną (su S61, 1967), per Ramųjį vandenyną (su S65, 1970). Labiausiai pripažinti I. Sikorskio sukurti sraigtasparniai yra S51, S55, S56, S61, S64 ir S65. I. Sikorskis t. p. gilinosi į filosofijos ir teologijos klausimus. Parašė knygas: Oro kelias (Vozdušnyj put′, išleista 1998), Artėjimas prie bedugnės (Približenie k Propasti, išleista 2008), Tėve mūsų (Otče Naš, išleista 2009). Jo vardu pavadintas asteroidas nr. 10 090 ir krateris Mėnulyje.