Jean‑Baptiste Camille Corot

Jean‑Baptiste Camille Corot (fotografas Nadaras)

Corot Jean‑Baptiste Camille (Žanas Batistas Kamilis Korò) 1796 07 16 (kitais duomenimis, 07 17)Paryžius 1875 02 22Paryžius, prancūzų tapytojas.

Kūryba

Ankstyvuoju laikotarpiu daug eskizų darė gamtoje, domėjosi šviesos ir šešėlių žaismu, tačiau paveikslus komponuodavo ir tapydavo dirbtuvėje. Barbizoniečių (Barbizono mokykla) paveikti peizažai pasižymi intymumu, juos pagyvina mitologinio ar buitinio pobūdžio stafažas (dažniausiai moterų figūrėlės).

Po 1834 kelionės į Italiją paveikslų koloritas tapo šviesesnis, po 1843 kelionės susiklostė savitas stilius. Kai kurie kūriniai klasikinės tradicijos – idiliškame gamtovaizdyje vaizduojamos nimfos (Nimfų šokiai 1851), besimaudančios moterys, kartais valstiečiai, piemenys, faunai. Vėlesniems kūriniams (Fontainebleau miško vaizdas; Mortefontaine’o prisiminimai 1864, Marisselio bažnyčia 1867, Studija 1870, Senso katedra 1874) būdinga poetiškai vaizduojama gamta, švelni glotni tapysena, tamsokas rudų, ochros, žalių spalvų koloritas. Paveikslų spalvinės ypatybės ir tapybos maniera yra tarpiniai tarp klasikinės prancūzų tapybos tradicijos ir impresionizmo; jie turėjo įtakos realizmo raidai, kai kurie (Dianos maudymasis, apie 1874) žymi impresionizmo pradžią. Nutapė vienfigūrių kompozicijų, portretų, aktų.

J.‑B. C. Corot. Keltininkas (aliejus, apie 1865, Metropolitano meno muziejus Niujorke)

2635

J.‑B. C. Corot. Skaitanti moteris (aliejus, 1869–70, Metropolitano meno muziejus Niujorke)

J.‑B. C. Corot. Peizažas (aliejus, apie 1872, Valstybinis muziejus Amsterdame)

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką