Jerome Seymour Bruner
Bruner Jerome Seymour (Džeromas Seimūras Brùneris) 1915 10 01Niujorkas 2016 05 05Niujorkas, Jungtinių Amerikos Valstijų psichologas ir pedagogas.
Baigė Duke’o universitetą Durhame (1937) ir Harvardo universitetą (1941). Dėstė 1945–72 Harvardo, 1972–80 Oksfordo universitetuose, Naujojoje visuomeninių tyrimų mokykloje Niujorke; profesorius (1952). Harvardo universiteto Pažinimo tyrimų centro steigėjas (1960) ir direktorius (iki 1972). 1964–65 Amerikos psichologų asociacijos prezidentas. J. S. Brunerio tyrinėjimams turėjo įtakos J. Piaget intelekto raidos pakopų teorija. Tyrė suaugusiųjų ir vaikų pažinimą. Teigė, kad suvokimas ir mąstymas yra aktyvi pažinimo veikla. Svarbiausi veikalai: Ugdymo procesas (The Process of Education 1960), Apie žinojimą (On Knowing 1962), Apie mokymo teoriją (Toward a Theory of Instruction 1966), Pažinimo raidos procesas: Vaikystė (Processes of Cognitive Growth: Infancy 1968), Ugdymo relevantiškumas (The Relevance of Education 1971), Ugdymo kultūra (The Culture of Education 1996).
Jerome Seymour Bruner
1358