Judith Godwin
Judith Godwin labdaros renginyje Niujorke 2008 (kairėje; dešinėje – Donna Murphy)
Godwin Judith (Džudita Gòdvin) 1930 02 05Suffolk (Virdžinijos valstija) 2021 05 29Suffolk (Virdžinijos valstija), Jungtinių Amerikos Valstijų tapytoja. Abstrakcionizmo atstovė. 1948–50 studijavo dailę Mary Baldwin koledže Stauntone (Virdžinija; čia lankė M. Graham choreografijos studiją), 1951–53 Virdžinijos sandraugos universitete Richmonde; šio universiteto garbės daktarė (1989). Nuo 1953 gyveno Niujorke, tobulinosi Meno studentų lygoje ir H. G. A. Hofmanno dailės mokykloje, įsitraukė į abstrakčiojo ekspresionizmo tapytojų veiklą.
Kūryba
Ankstyvuoju kūrybos laikotarpiu J. Godwin buvo susižavėjusi kubizmu, jos tapyba išsiskyrė monumentalumu ir simboliškomis vaizdų užuominomis. Įtaką J. Godwin estetinėms pažiūroms t. p. darė jos tėvo veikla sodininkystės ir kraštovaizdžio architektūros srityje, domėjimasis bičiulių (F. Klineʼo, Kenzo Okados, M. Graham) kūryba, dzenbudizmo estetika, moderniojo šokio plastika, džiazu. H. G. A. Hofmanno abstrakčiojo ekspresionizmo samprata įkvėpė dailininkę naudoti laisvesnį gestą, remtis plastine struktūra, vien iš jos išgaunamais efektais (Moteris, Mėlynos figūros, abu 1954).
Ilgainiui J. Godwin išplėtojo raiškų, spontanišką tapymo stilių, tyrinėjo spalvos sąveiką su gestu. Jos tapysenai būdinga ryžtingas mostas, įsimintina dekoratyvių, kartais geometrizuotų plastinių elementų kompozicija, konstruktyvumas, dinamiškumas ir erdviškumas (Padalijimai 1955, Geltonas kvadratas, Marthos Graham rauda, abu 1956, Juoda kolona 1957, Mėnulis, Epinis, abu 1959).
J. Godwin kūryba siejama su antrąja abstrakčiojo ekspresionizmo krypties banga, kuri nepasidavė poparto įtakai. 20 a. 7 dešimtmetyje menininkė drąsiai eksperimentavo su spalva, jutiminiu tapybos poveikiu (Raudonas monumentas 1960, Marso studija 1965, Raudonas apšvietimas 1966). Kai kurie jos ciklai įkvėpti feministinių idėjų (Suspendavimas 1971). Vėlyvuoju kūrybos laikotarpiu ši tendencija peraugo į figūratyvesnę plastiką, menininkė pasitelkė koliažą, kūriniuose išryškėjo architektūros, teatro, šokio ir kasdienės aplinkos leitmotyvai (Monolitas 1978, Purpurinis kranklys 1985). Visoje J. Godwin kūryboje svarbu autobiografiškumas, moters pasaulėvaizdžio simboliai, harmoningais vaizdais perteikiamas susiliejimo su gamta patyrimas.
2648