kalbos signalų atpažinimas
kalbõs signãlų atpažinmas, balso ir informacinės sistemos sąveika, per kurią automatiškai fiksuojami akustiniai signalai ir nustatomi vartotojo (klausiančiojo) tikslai. Klausiant gali būti tariamas atskiras žodis (balso komanda), žodžių seka, rišli frazė. Informacinė sistema vykdydama užduotį atlieka atitinkamus veiksmus. Pagal vartotojų grupes kalbos signalų atpažinimo sistema būna viendiktorė, daugiadiktorė, pagal informacijos pobūdį – atskirų žodžių, rišlios kalbos. Dažniausiai naudojamas paslėptosiomis Markovo grandinėmis grindžiamas kalbos signalų atpažinimo modelis; yra ir kitų modelių (kalbos signalų atpažinimas triukšmuose, fonemų diskriminavimas, akustinio aido slopinimas, balso dialogų modeliavimas), lemiančių atpažinimo kokybę. Kalbos signalų atpažinimas naudojamas telekomunikacijų bendrovėse, bankuose, biržose (pvz., skambučių centruose atpažįstamos ir apdorojamos įprastinės užklausos, elektroniniame versle atliekamos įvairių prekių katalogų peržiūros ir užsakymai).
334