Kauno oro uostas
Kauno oro uosto keleivių terminalas
Kaũno óro úostas, Kaũno tarptautnis óro úostas, antras pagal dydį Lietuvos civilinis oro uostas.
Oro uosto charakteristika
Kauno oro uosto logotipas
Kauno oro uostas įsikūręs Karmėlavoje. Užima 506 ha plotą. Kilimo ir tūpimo tako ilgis – 3250 m, plotis – 45 metrai. Yra keleivių terminalas. Oro uosto pagrindinė veikla – mažų sąnaudų skrydžių keleivių aptarnavimas, krovinių krova, orlaivių remontas ir priežiūra. Oro uoste veikia oro transporto bendrovės Ryanair orlaivių aptarnavimo bazė.
Veiklos rodikliai
2000–18 Kauno oro uoste aptarnautų keleivių skaičius parodytas 1 lentelėje, oro uosto veiklos rodikliai 2019–23 – 2 lentelėje. 2024 viduryje reguliarūs skrydžiai iš Kauno oro uosto vykdyti 27 kryptimis.
1
2
Istorija
Kauno oro uostas atidarytas 1988 07 01 sovietinėje raketų bazėje. Turėjo 2570 m ilgio kilimo ir tūpimo taką, laikiną keleivių terminalą. Bendrovės Aeroflot Kauno padalinio lėktuvai Jak-40 ir Jak-42 skraidino keleivius į Charkovą, Kijevą, Maskvą, Odesą, Simferopolį, Šiaulius.
Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę 1991 oro uostas tapo tarptautiniu Lietuvos oro uostu. Daugiausia aptarnavo krovinius, keleivius skraidino tik bendrovė Air Lithuania (Aviakompanija Lietuva; veikė 1991–2005). Didėjant vežamų krovinių mastui pailgintas takas (iki 3250 m). Vėliau, sumažėjus krovinių srautui, ieškota naujų keleivių vežėjų: 2005 09 pigių skrydžių bendrovė Ryanair pradėjo skrydžius į Londoną. 2007 10–2008 03 pastatytas naujas keleivių terminalas (atidarytas 2008 05). 2009 nutiestas naujas riedėjimo takas, 2009–10 kilimo ir tūpimo tako danga pritaikyta Boeing lėktuvams. 2010 atidaryta bendrovės Ryanair techninio aptarnavimo bazė. 2014 Kauno oro uostas tapo bendrovės Lietuvos oro uostai Kauno filialu. 2017 rekonstruotas kilimo ir tūpimo takas. 2021 09–2022 12 Kauno oro uostas dėl projekto Kaunas – Europos kultūros sostinė vadintas Fluxus oro uostu.
keleivių terminalo išvykimo salė