kokýbės standártas, vadybos teorijoje – tam tikrų kokybės reikalavimų atitikimas.

Kokybės standartas gali būti išreiškiamas standartizacijos dokumento forma, kuri nustato normas, taisykles ir reikalavimus, keliamus produktams, procesams, sistemoms, metodams, sąvokoms, simboliams arba kitiems objektams, taip pat tipiniu produktu, atitinkančiu tam tikrus kokybės reikalavimus (kriterijus).

Kokybės standarto samprata keitėsi nuo produkto kokybės standartų klasikinėse organizacijos teorijose iki proceso ir sistemos kokybės standartų šiuolaikinėje organizacijos teorijoje (visuotinėje kokybės vadyboje).

Yra daug standartų, reglamentuojančių ne tik produkto kokybę, bet ir proceso, kai gaviniai (žaliavos, pagrindinės, pagalbinės medžiagos ir kiti) virsta produktais, bei su juo susijusių kitų procesų (tai yra visos organizacijos, kaip sistemos, veiklos) kokybę, pavyzdžiui, kokybės vadybos sistemos ISO 9000, aplinkos apsaugos vadybos sistemos ISO 14000, profesinės saugos ir sveikatos vadybos sistemos OHSAS 18001 ir kiti tarptautiniai kokybės standartai.

2344

1761

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką