kokybės vadyba
kokýbės vadýba, koordinuoti veiksmai, pagrįsti tam tikrais principais, metodais ir priemonėmis, kreipiantys ir valdantys organizacijos (įmonės) veiklą, susijusią su kokybe; mokslinių metodų ir priemonių sistema, skirta organizacijos veiklai tobulinti.
Kokybės vadyba apima organizacijos kokybės politiką ir tikslus, kokybės planavimą, valdymą (kontrolę), užtikrinimą ir gerinimą. Garantuoja organizacijos veiksmų ir vartotojų reikalavimų atitiktį, padeda sukurti organizacijos vidinių procesų kontrolę – lengviau juos valdyti, vertinti ir tobulinti.
Tarptautiniame kokybės standarte ISO 9000 pateikti kokybės vadybos 8 principai, kuriuos gali taikyti vadovybė gerindama savo organizacijos veiklos rezultatus: orientavimasis į vartotoją, lyderystė, darbuotojų įtraukimas į veiklos organizavimą, procesinis ir sisteminis požiūriai į vadybą, nuolatinis veiklos gerinimas (tobulinimas), faktais pagrįstų sprendimų priėmimas, abipusiškai naudingi ryšiai su tiekėjais.
Kaip mokslinių metodų ir priemonių sistema kokybės vadyba formavosi perėmusi geriausią ankstesnių organizacijos teorijų (mokslinės vadybos, klasikinės organizacijos teorijos, elgsenos, arba biheivioristinės, mokyklos, vadybos matematizavimo mokyklos) patirtį, perėjo kelias evoliucijos pakopas: kokybės inspektavimą, kokybės valdymą (kontrolę), kokybės užtikrinimą ir pasiekė aukščiausią pakopą – visuotinės kokybės vadybą.
2344
1761
vadyba