konglomerãtas (lot. conglomeratus – surinktas į krūvą), įmonių susivienijimo forma, apimanti daug įmonių, kurios dažniausiai nėra susijusios tiesioginiais gamybiniais, technologiniais ar funkciniais ryšiais ir veikia skirtingose ūkio šakose ar rinkose.

Sudėtis

Konglomeratą dažniausiai sudaro kontroliuojančioji bendrovė, antrinės bendrovės, filialai, kitos įmonės. Į konglomeratą įeinančios įmonės gali būti įvairios organizacinės struktūros ir turėti nevienodą dalyvių nuosavybės dalį, išlaiko savo savarankiškumą.

Tikslas

Konglomerato tikslas – paskirstyti lėšas panaudojant geriausias pelno didinimo galimybes, sumažinti finansinę riziką sujungiant į vieną bendrą įmonę ar jų grupę skirtingų ekonominės veiklos rūšių ar rinkų įmones, išlaikyti stabilią padėtį rinkoje (pavyzdžiui, kai laikini vienos įmonės nuostoliai kompensuojami kitų įmonių pelnu).

Pranašumas

Konglomerato pranašumas – kompleksiškai panaudojamos skirtingų verslo rūšių teikiamos galimybės ir turimas patyrimas konkurencinėje kovoje išplėsti ir įsitvirtinti naujose rinkose.

Trūkumas

Konglomeratui būdinga didelė valdymo decentralizacija, todėl konglomerato pagrindinis trūkumas – palyginti menka kontroliuojančiosios bendrovės atliekama kontrolė, nes jos poveikis kitoms įmonėms remiasi tik akcininko teisėmis bendroje įmonėje.

Paplitimas

21 a. pradžioje konglomerato struktūra plačiai naudojasi didelės bendrovės, plėsdamos savo rinką ir diversifikuodamos (diversifikacija) savo veiklą. Jos steigia bendras įmones su kitomis įmonėmis, sudaro aljansus, taiko susiliejimo ir prisijungimo strategijas.

1036

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką