konkurencingùmas, gebėjimas pasiekti sėkmę rinkoje. Pagrindinis rodiklis, įvertinantis konkurencingumą, yra produktyvumas, kuris lemia, kokio dydžio ekonominė vertė bus sukurta. Skiriamas šalies (arba nacionalinės ekonomikos), ekonominės veiklos (ūkio šakos), įmonės, prekės konkurencingumas.

Šalies konkurencingumas

Nėra vieningai sutariama dėl šalies konkurencingumo, nes konkurencija vyksta tarp įmonių, o ne tarp valstybių, bet ši sąvoka plačiai vartojama. Šalies konkurencingumas suprantamas kaip valstybės gebėjimas konkuruoti tarptautiniu mastu ir ilgam garantuoti dideles gyventojų pajamas ir mažą nedarbą.

Ekonominės veiklos konkurencingumas

Ekonominės veiklos konkurencingumas nusakomas jos pranašumu, kuris leidžia kurti, gaminti geros kokybės produkciją, tenkinančią konkrečių vartotojų (pirkėjų) grupių reikalavimus prekių vartojamajai vertei, kainai, naujumui ir kitoms savybėms.

Įmonės konkurencingumas

Įmonė laikoma konkurencinga, jei gali pelningai gaminti ir parduoti gaminius ar teikti paslaugas konkurencingose rinkose (pvz., mažesnėmis nei kitų įmonių kainomis).

Prekės konkurencingumas

Prekės konkurencingumas suprantamas kaip jos gebėjimas atitikti konkurencingos rinkos reikalavimus ir pirkėjų poreikį, palyginti su kitomis rinkai pateiktomis panašiomis prekėmis.

2498

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką