„Lietuvos geležinkeliai“
bendrovės Lietuvos geležinkeliai administracinis pastatas Vilniuje (1901, architektas Tadeuszas Rostworowskis)
„Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos geležinkelių transporto valstybinė įmonė. Būstinė Vilniuje.
Veikla
Eksploatuoja ir prižiūri geležinkelius, veža keleivius ir krovinius, remontuoja traukos riedmenis ir kita. Antrinės bendrovės: Gelsauga, Geležinkelio tiesimo centras, Vilniaus lokomotyvų remonto depas, Rail Baltica statyba. Eksploatacinių kelių ilgis – 1911,3 kilometro (iš jų – 152,4 kilometro elektrifikuotų), Lietuvos geležinkelių traukos riedmenų parką sudaro 216 lokomotyvų (214 šilumvežių ir 2 garvežiai), 28 dyzeliniai, 17 elektrinių traukinių, 13 automotrisių, keleivinių vagonų parką – 214, prekinių vagonų parką – 8131 vagonas (2017).
2017 Lietuvos geležinkeliai pervežė 52,6 mln. tonų krovinių (tarptautiniai vežimai – 37,1 mln. tonų, vidaus – daugiau kaip 15,5 mln. tonų), daugiausia naftos ir mineralinių produktų, trąšų, augalinės kilmės produktų, taip pat 4,7 mln. keleivių (3,9 mln. vidaus ir 0,8 mln. tarptautiniais maršrutais), pajamos 448,1 mln. eurų. 2018 dirbo apie 7400 darbuotojų. Nuo 1992 leidžia laikraštį Geležinkelininkas (1935–44, atkurtas 1992). Bendrovė yra Lietuvos geležinkelių muziejaus (įkurtas 1966 Vilniuje, daugiau kaip 18 500 eksponatų) steigėja ir rėmėja.
Istorija
1991 įkurta specialiosios paskirties akcinė bendrovė, nuo 2002 akcinė bendrovė. 2006 Šilėnuose (Šiaulių rajono savivaldybė) pradėjo veikti pirmoji šalyje ilgãbėgių (iki 800 metrų) suvirinimo gamykla. Nuo 2010 Lietuvos geležinkeliai dalyvauja tarptautiniame geležinkelių transporto plėtros projekte Rail Baltica.