Lietuvos miesto transportas
Lietuvõs miẽsto transpòrtas
19 a. Vilniuje ir Kaune kaip miesto transporto priemonės pasirodė karietos ir diližanai. 1892–1929 Kaune, 1893–1915 Vilniuje veikė arklių traukiamas tramvajus (arklinis tramvajus), vadinamoji konkė. Pirmieji automobiliai gatvėse pasirodė 19 a. pabaigoje–20 a. pradžioje. 1904 Klaipėdoje pradėjo veikti elektrinis tramvajus (veikė iki 1934, dvi linijos su atšaka jungė uostą ir geležinkelio stotį su miesto centru ir priemiesčiais, bėgių kelio ilgis buvo apie 15 kilometrų). 1926 Vilniuje, 1929 Kaune ir Klaipėdoje pradėjo kursuoti keleiviniai autobusai. 20 a. 4 dešimtmetyje Kaune įrengti du lynais traukiami funikulieriai, pasirodė pirmieji taksi. Po Antrojo pasaulinio karo pirmieji autobusai pradėjo važinėti 1946, taksi – 1947 Vilniuje. Pirmieji troleibusai paleisti 1956 Vilniuje ir 1966 Kaune. 1950–2016 Lietuvos miesto transporto priemonėmis pervežtų keleivių skaičius parodytas lentelėje. 2016 Lietuvos miestuose autobusais ir troleibusais pervežta daugiau kaip 378,8 mln. keleivių daugiau kaip 1364,4 mln. kilometrų atstumu.
Metai | Pervežta autobusais** | Pervežta troleibusais |
---|---|---|
1950 | 35,3 | 0,4 |
1960 | 188,1 | 36,9 |
1970 | 523,7 | 145,1 |
1975 | 628,6 | 189,3 |
1980 | 670,1 | 253,6 |
1990 | 474,4 | 303,1 |
1995 | 405,7 | 272,5 |
2000 | 258,3 | 159,3 |
2006 | 328,0 | 133,5 |
2010 | 268,7 | 111,8 |
2016 | 291,5 | 87,4 |
* Lietuvos statistikos metraščių ir Lietuvos statistikos departamento duomenys
** įskaitytas keleivių vežimas tarpmiestiniais maršrutais, ir nuo 2000 – maršrutiniais taksi
139
2271
38
miesto transportas