Louis Malle
Malle Louis (Lui Mãlis) 1932 10 30Thumeries (Šiaurės departamentas) 1995 11 23Beverly Hills (Kalifornijos valstija), prancūzų kino režisierius. Sorbonoje studijavo politikos mokslus, 1951–53 mokėsi Aukštajame kinematografijos institute (IDHEC) Paryžiuje.
Dirbo režisieriaus R. Bressono asistentu. 1954–55 kūrė trumpametražius filmus. Su J.‑Y. Cousteau sukūrė dokumentinį filmą apie povandeninį pasaulį Tylos pasaulis (Le Monde du silence 1956, Kanų kino festivalio prizas, Oskaras 1957). Pirmieji savarankiškai sukurti ilgametražiai filmai – psichologinės dramos Liftas į ešafotą (Ascenseur pour l’échafaud), Meilužiai (Les Amants, Venecijos kino festivalio prizas; abu 1958) – pelnė tarptautinį pripažinimą. Sukūrė komedijas: Zazi važiuoja metro (Zazie dans le métro 1960, pagal R. Queneau), Tegyvuoja Marija! (Viva Maria! 1965), Vagis (Le Voleur 1967), melodramą Privatus gyvenimas (Vie privée 1962), dramas Žaltvykslė (Le Feu follet 1963, Venecijos kino festivalio žiuri prizas), Lakombas Liusjenas (Lacombe Lucien 1974).
Louis Malle
L. Malle. Filmo Liftas į ešafotą kadras (1958; Kristianas – Félixas Martenas, Floransa – J. Moreau)
Nuo 8 dešimtmečio pabaigos kūrė Jungtinėse Amerikos Valstijose; vaidybiniai filmai: Gražus vaikelis (Pretty Baby 1978, Kanų kino festivalio prizas), Atlantic City (1980, Venecijos kino festivalio prizas), Mano pietūs su Andrė (My Dinner with André 1981), Vania iš 42‑osios gatvės (Vania on 42’nd Street 1994, pagal A. Čechovą). Grįžęs į Prancūziją sukūrė vaikystės prisiminimais grįstą filmą Iki pasimatymo, vaikai (Au Revoir les enfants 1987, Venecijos kino festivalio prizas, Cezaris 1988), komediją Milu gegužėje (Milou en mai 1990, Cezaris 1991). Kūrybai būdinga savita raiška, psichologiškumas, originaliai nagrinėjamos kontroversiškos temos.
1933