Redonnet Marie (Mari Redon) 1948Paryžius, prancūzų rašytoja. Dr. (1974). Baigusi Naująjį Sorbonos universitetą (literatūrą) dėstė įvairiuose universitetuose, tarp jų ir Kolorado universitete. 2000–04 dirbo kultūrinį darbą Prancūzijos ambasadoje Maroke.

Marie Redonnet

Debiutavo nihilistinių nuotaikų eilėraščių rinkiniu Mirtis ir kompanija (Le Mort & compagnie 1985). Labiausiai išgarsėjo prozos kūriniais – romanų trilogija Peveldėtojos (Héritières, visi kartu 2017). Pavadinusi romanus anglų kalba autorė siekė pabrėžti jų problematikos universalumą, suteikti neaiškiai apibrėžtai topografijai globalių aspektų. Pirmajame trilogijos romane Puikusis viešbutis (Splendid Hôtel 1986) pasakojama nukvaišusių viengungių seserų gyvenimo istorija, pašiepiama beprasmiška jų svajonė praturtėti. Kūrinyje išsakomos prisirišimo prie naikinančio materializmo, užsispyrėliškai kvailos vilties nesunaikinamumo, egzistuojančios realybės visiško nesuvokimo idėjos. Minimalistiniu stiliumi parašytame romane daug užslėptos simbolikos: neoninių šviesų apšviestas viešbučio pavadinimas Splendid Hôtel ir viena po kitos gęstančios jo raidės simbolizuoja svajonę ir jos nešamą degradaciją, viešbutį supantys pelkynai – absoliutų blogį, paskutinis viešbučio klientas – mirtį.

Antrajame romane Amžinasis slėnis (Forever Valley 1987, ir libretas operai 2000, režisierius Gérardʼas Pessonas) akcentai keičiasi, pagrindinė herojė ir naratorė – naivi paauglė, jos akimis satyriškai narpliojama religijos ir prostitucijos temos, tradicijų absurdiškumas ir kompromisai. Trečiasis trilogijos romanas Rose Mélie Rose (1987) melancholiškas ir poetiškas, ties fantastikos riba, gvildenama filosofinės temos, daug kalbama apie materialistinės civilizacijos įsiveržimą į mažą jaukų senovinio tipo miestelio pasaulėlį. Po šios trilogijos autorė parašė 5 dramas, iš kurių viena žinomiausių – Mobi Dikas (Mobi-Diq 1989). Fantastikos elementų esama ir kituose autorės kūriniuose (romane Saldainių istorija / Candy Story 1992 seklys, tirdamas paslaptingų žmogžudysčių seriją, susiduria su anapusiniu pasauliu). Antiutopiniame romane Trio pasiklydusiam pasauliui (Trio pour monde égaré 2018) 3 skirtingi personažai pasakoja savo istorijas apie netolimos ateities grėsmę: diktatūras, terorizmą, badą dėl klimato kaitos.

Prancūzų literatūroje M. Redonnet priskiriama prie vadinamųjų elitinių rašytojų, išsiskiriančių savitumu, nes paprastuose ir netgi naiviuose jos pasakojimuose atsiskleidžia filosofinės ir simbolinės potekstės: dažniausiai nelygi blogio ir gėrio jėgų kova, tapatybės problemos, nesiliaujanti žmogaus degradacija smurto kupiname pasaulyje.

3263

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką