maršãnas (pranc. marchand – pirklys), dailės kūrinių pirklys. Savo nuosavoje galerijoje eksponavo, kaupė, pardavinėjo dailininkų, su kuriais sudarydavo sutartis, meno kūrinius, juos reklamavo, nustatė kainas – taip maršanas veikė ir formavo dailės rinką, visuomenės skonį. Terminas atsirado 19 a. Prancūzijoje iškilus impresionizmui. Dažniausiai taikomas klasikinio modernizmo epochai. Žymiausi Prancūzijos maršanai P. Durand’as-Ruelis, D. H. Kahnweileris, L. Rosenbergas, A. Vollard’as, L. Zborowskis buvo ir modernizmo įvairių krypčių menininkų mecenatai; D. Wildensteinas garsėjo kaip modernizmo dailės istorikas. Po Antrojo pasaulinio karo vietoj maršano pavadinimo paplito galerininko pavadinimas.

2510

galerininkas

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką