Martynas Rimeikis
Rimekis Martynas 1980 04 10Vilnius, lietuvių baleto artistas, choreografas. R. Rimeikio sūnus. 1999 baigė Čiurlionio menų mokyklą, 2006 – Lietuvos muzikos ir teatro akademiją. 1999–2019 Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro baleto solistas, nuo 2020 – šio teatro baleto trupės meno vadovas.
Svarbesni vaidmenys: Jorgas (M. Teodorakio Graikas Zorba 1998), Hilarionas (A. Ch. Adamo Žizel), Čekistas (Raudonoji Žizel, pagal įvairių kompozitorių muziką), Otelas (A. Šenderovo Dezdemona 2012), Tebaldas (S. Prokofjevo Romeo ir Džuljeta, choreografas V. Vasiljevas), Gurnas (H. S. Løvenskioldo Silfidė 2009), Natanaelis (L. Delibes’o Kopelija 2010), Francas, Grafas (Žydrasis Dunojus, pagal J. Strausso muziką), Žygimantas Augustas (Barbora Radvilaitė, pagal įvairių kompozitorių muziką, abu 2011), Karalius Markas, Rivalenas (Tristanas ir Izolda 2012, pagal R. Wagnerio muziką), Čiurlionis (G. A. Kuprevičiaus Čiurlionis 2013), Droselmajeris (P. Čaikovskio Spragtukas 2014), Kapuletis (S. Prokofjevo Romeo ir Džuljeta, choreografas K. Pastoras), Espada (L. Minkaus Don Kichotas, abu 2016; visi Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre), Don Chosė (Karmen siuita 2006, pagal G. Bizet, R. Ščedrino muziką, Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre), Romeo (Romeo ir Džuljeta), Don Jose (Carmen, abu pagal įvairių kompozitorių muziką, abu Anželikos Cholinos šokio teatre A|CH).
Martynas Rimeikis
M. Rimeikis. M. Urbaičio baleto Procesas spektaklio scena (2017, scenografas M. Jacovskis, kostiumų dailininkė Jurgita Jankutė, © LATGA, 2020; Jozefas K. – Jeronimas Krivickas)
Sukūrė vienaveiksmius baleto spektaklius Visur kur mes nebuvom (2015, Auksinis scenos kryžius 2016), Marijos Paškevičiūtės Dienos, minutės (2019, abu Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre), Akli žodžiai (2020, pagal įvairių kompozitorių muziką, Didžiajame teatre Poznanėje), I. Stravinskio Šventasis pavasaris (2021), baleto spektaklį M. Urbaičio Procesas (2017, Auksinis scenos kryžius 2018), operos‑baleto spektaklį F. Bajoro Dievo avinėlis (2022, visi Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre), šokio spektaklį E. Balsio Eglė žalčių karalienė (2019, Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, už šį ir už spektaklį Dienos, minutės Auksinis scenos kryžius 2020), tarpdisciplininį šiuolaikinio baleto spektaklį Orfėjas, Euridikė (2022, pagal Jūros Elenos Šedytės, Alberto Navicko muziką). Šių spektaklių choreografijai būdinga racionalios judesių kombinacijos, emocingumas, modernaus ir šiuolaikinio šokio elementai. Su Lietuvos nacionaliniu operos ir baleto teatru gastroliavo Didžiojoje Britanijoje, Italijoje, Ispanijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Kinijoje ir kitose šalyse.
1310