Milton Resnick

Resnick Milton (Miltonas Rèsnikas, Rèznikas), tikr. Rachmiel 1917 01 07Braclav (dabartinė Ukraina, Vinnycios sritis) 2004 03 12Niujorkas (nusižudė), Jungtinių Amerikos Valstijų tapytojas. Abstrakčiojo ekspresionizmo atstovas. 1922 su šeima emigravo į Jungtines Amerikos Valstijas.

1932 M. Resnickas studijavo Pratto institute, 1933–37 – Amerikos menininkų mokykloje (abu Niujorke; pastarojoje susipažino su W. De Kooningu, A. Gorky, Johnu D. Grahamu, 1886–1961, paveikusiais jo tapybos sampratą). 1940–45 tarnavo Jungtinių Amerikos Valstijų kariuomenėje. 1946–48 kūrė Paryžiuje, bendravo su Wolsu, A. Giacometti, C. Brâncuşi ir kitais. Prisidėjo prie abstrakčiojo ekspresionizmo susiklostymo, buvo vienas The Club įkūrėjų Niujorke (klubas aktyviai veikė 1949–50, vienijo intelektualų ir dailininkų bendruomenę).

Vėliau M. Resnickas laikėsi atokiau nuo meninio gyvenimo šurmulio, formavo savo asketišką, egzistencialistinę kūrybos filosofiją. Jo kūriniams būdinga gamtos misticizmo, didingumo pajauta, lyrizmas, simboliškumas, sąmoningai siekiama nereprezentatyvumo, pasikliaujama plastine regimybe. M. Resnickui buvo itin svarbus pats tapymo veiksmas, jo tęstinumas, išgyvenimas.

M. Resnickas kūrė daug ir nuosekliai, jis kruopščiai ištapydavo didelio formato drobes, t. p. tapė akrilu ir guašu ant popieriaus. Ankstyvoji jo tapyba išsiskyrė prislopintų gausia pustonių monochrominių spalvų gama (kartais apibūdinama kaip abstraktusis impresionizmas), t. p. būdinga itin storo ir tiršto dažo faktūra. Paveikslai meditatyvios nuotaikos, klampiuose jų paviršiuose išryškėja tikrovės objektai ir pavidalai, jų užuominos, daugybės pertapymų žymės, energingi potėpiai (Užuolaida 1960, Kalva, Gulbė, abu 1961, Naujas tiltas 1963). Ilgainiui M. Resnicko paveiksluose įsivyravo labiau ištirpusios, išsiskaidžiusios formos, tuštumos įspūdis (Žiema X 1975), duslus, niūrokas koloritas (Saturnas, Žemė, abu 1976, Dramblys 1979 ir 1983).

Vėlyvieji M. Resnicko paveikslai – skaidresnių spalvų, vizionieriški, dažniausiai su žmogaus ar jo figūrą primenančio medžio, kryžiaus abstrahuotais motyvais, paslaptingomis emblemomis, biblinių, mitologinių siužetų parafrazėmis, daugiau judėjiškojo misticizmo vaizdiniais. Sugrįžimas prie figūrinio vaizdavimo turi ir sarkazmo, humoro atspalvių, ikonografiniai elementai naudoti kaip simetrijos, kompozicijos, spalvinių kontrastų sukūrimo priemonė.

Sukūrė poezijos (atskirai neišleista). 2015 Niujorke įkurtas M. Resnicko ir jo žmonos tapytojos Pat Passlof (1928–2011) fondas, nuo 2018 buvusios sinagogos patalpose (dailininko buvusioje dirbtuvėje) veikia muziejus-galerija.

2648

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką