netobuloji konkurencija
netobulóji konkureñcija, konkurencinės rinkos struktūros, kurios neatitinka bent vienos idealiojo tobulosios konkurencijos modelio sąlygos.
Netobulosios konkurencijos atveju prekių ir paslaugų pardavėjai turi rinkos galią ir gali paveikti produkcijos kainas. Tokioje rinkoje veikiančios įmonės paklausos kreivės nuolydis neigiamas (mažėjant kainoms didėja pardavimo mastas, ir atvirkščiai). Pardavėjai konkuruoja tarpusavyje dėl pardavimo masto ne tik produkcijos kainomis, bet ir kokybe, diferencijuoja savo prekes ir paslaugas, diegia naujoves.
Netobulosios konkurencijos požymius daugiau ar mažiau atitinka visos realiai veikiančios rinkos struktūros: monopolinė konkurencija, oligopolija, oligopsonija, monopsonija, monopolija.
Palyginti su tobulosios konkurencijos rinka, netobuloji konkurencija turi trūkumų (didesnės produkcijos kainos ir gamybos išlaidos, mažesnė rinkos laisvė ir ekonominis efektyvumas), bet praktinėje ekonominėje veikloje netobulosios konkurencijos atsiradimas yra neišvengiamas dėl įėjimo į rinką kliūčių, masto ekonomijos, kainų diskriminacijos, vartotojų informacijos apie prekes ir jų kainas stokos.