paslaug ekonòmika, ekonomikos mokslo šaka, tirianti paslaugų sferos ir įvairių paslaugų teikimo ekonominę veiklą ir svarbiausius veiksnius, kurie turi jai įtakos.

Paslaugų ekonomika nagrinėja paslaugų ūkio plėtros istoriją ir esamą būklę, įvairių rūšių paslaugų rinką, pasiūlą, paklausą ir vartojimą, šios rinkos rodiklių kitimo tendencijas ir veiksnius, paslaugų įmonių išsidėstymą šalies, miestų ir rajonų teritorijoje, jų veiklą rinkoje, pasiūlos ir reklamos organizavimą, paslaugų vartojimo struktūrą, jų asortimentą, kokybę, kainodarą. Nagrinėjant paslaugų įmonių plėtros problemas analizuojama paslaugų teikimo materialinė techninė bazė, poreikiai ir būdai ją gerinti, mokslinės techninės pažangos diegimo paslaugų sferoje būklė, kryptys, organizavimas ir finansavimas, įmonių finansinė veikla, lėšų srautai ir jų valdymas, apyvartinių lėšų normavimas, finansavimas ir kreditavimas, investicijų į paslaugų sferą poreikis, pritraukimas ir panaudojimas, paslaugų teikimo sąnaudos, jų racionalumas, taupumas, paslaugų įmonių materialinių ir energijos poreikių patenkinimo organizavimas, personalo formavimas ir rengimas, paslaugų teikimo ir įmonių veiklos planavimas, organizavimas (darbo pasidalijimas, kooperavimas, normavimas, valdymas), darbo apmokėjimas ir skatinimas, darbo našumas ir jį lemiantys veiksniai. Paslaugų ekonomika taip pat tiria paslaugų įmonių ir jų padalinių valdymą, veiklos rodiklių sistemą, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės organizavimą, ūkinės ir finansinės veiklos kontrolės ir analizės metodus, paslaugų teikimo veiklos poveikį vartotojų poreikiams tenkinti, gyventojų gerovei, kitų ūkio šakų įmonių veiklos efektyvumui ir ekologijai.

Pagal paslaugų ekonomikos tyrimų rezultatus rengiamos paslaugų ūkio veiklos tobulinimo metodikos ir rekomendacijos.

2846

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką