pérkėla, transporto įrenginių, infrastruktūros ir pastatų kompleksas, kurio paskirtis – keltais kelti per vandenį (jūras, sąsiaurius, upes, ežerus, kanalus, įlankas, lagūnas ir kita) keleivius, krovinius (gyvūnus, sausumos transporto priemones ir kita).

Perkėlų rūšys ir struktūra

Perkėlos gali būti nuolatinės (veikiančios ilgą laiką) ir laikinosios (naudojamos statant, remontuojant ar rekonstruojant tiltus).

Perkėlas sudaro keltai, krantinės, krovos mechanizmai (pvz., kranai), sandėliai, privažiavimo keliai, keleivių ir krovinių aptarnavimo, muitinės, veterinarijos, gelbėjimo ir kitos tarnybos bei jų pastatai.

Didžiausią reikšmę vandens transportui turi geležinkelio perkėlos, kurios skirtos keleivius ar krovinius vežantiems geležinkelio sąstatams ar pavieniams vagonams perkelti.

Tarptautinė jūrų perkėla Klaipėdoje

Lietuvoje Klaipėdos jūrų uosto teritorijoje, Smeltės pusiasalyje, veikia Tarptautinė jūrų perkėla (priklauso Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai). Ji buvo pastatyta 1986 kaip geležinkelio vagonų perkėla Klaipėda–Mukranas (dabar Sassnitzas), tuo metu didžiausia geležinkelio perkėla pasaulyje (ilgis 506 kilometrai, projektinis pajėgumas 150 000 geležinkelio vagonų per metus, plaukiojo 3 LSSR ir 2 Vokietijos Demokratinės Respublikos keltai), kuria daugiausia buvo keliami kroviniai, skirti Vokietijos Demokratinėje Respublikoje dislokuotai SSRS kariuomenei.

1990 perkėla pertvarkyta į vadinamųjų ro-ro keleivinių ir krovininių laivų (į juos keleiviai ar kroviniai įvežami ratuotomis transporto priemonėmis) terminalą. Keltai reguliariai plaukė į Kylį, Sassnitzą, Karlshamną, Piliavą (Baltijską) ir kitus uostus. 2007 Tarptautine jūrų perkėla perkelta daugiau kaip 194 000 ratuotų transporto priemonių, 7374 geležinkelio vagonai, daugiau kaip 211 000 keleivių. Nuo 2017 jūrinių keltų reisai vykdomi iš kitoje vietoje esančio Centrinio Klaipėdos terminalo.

Perkėlos iš Klaipėdos į Smiltynę

Per Kuršių marias (iš Klaipėdos į Smiltynę ir atgal) keleiviai ir transporto priemonės keliami dviem perkėlomis – Senąja (keleivių ir dviratininkų, pradėjo veikti 1945) ir Naująja (automobilių, atidaryta 1986). Tarp Klaipėdos ir Smiltynės plaukioja 6 keltai, didžiausi iš jų gali per vieną reisą perkelti daugiau kaip 1200 keleivių ir iki 40 lengvųjų automobilių. 2017 per Kuršių marias keltais perkelta daugiau kaip 1,9 mln. keleivių (daugumą jų sudaro poilsiautojai, vykstantys į Kuršių neriją ir iš jos), 681 980 lengvųjų automobilių, 245 137 dviračiai ir motociklai.

Naujoji Smiltynės perkėla

-Tarptautinė jūrų perkėla; -Naujoji perkėla; -Senoji perkėla; -geležinkelio perkėla

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką