pirkjų tipològija, panašių požymių turinčių pirkėjų (vartotojų) skirstymas į tipus. Pasirinkti pirkėjų tipologijos požymiai priklauso nuo tyrimo tikslo. Skiriami šie pirkėjo (vartotojo) pirkimo elgseną lemiantys veiksniai: geografiniai (gyvenamoji vieta, gyvenvietės dydis ir kiti), demografiniai (amžius, lytis, šeiminė padėtis, pajamos, išsilavinimas, profesija ir kiti), psichografiniai (gyvenimo būdas, asmenybės ypatybės ir kiti), pirkėjo elgsena kainų atžvilgiu, pirkimo intensyvumas, prisirišimas prie prekės ženklo, pirkimo vietos ir kita. Praktiškai dažniausiai taikomi šių veiksnių įvairūs deriniai. Vis didesnę reikšmę įgyja psichografiniai (kiekybiniai gyvenimo būdo ir asmeninių savybių) bei elgsenos veiksniai. Pirkėjų tipologija leidžia verslo bendrovėms nustatyti vienalytes pirkėjų grupes (segmentus) ir parengti tam tikrų segmentų specifiką atitinkančias rinkodaros priemones ir kompleksą. Pirkėjų tipologija siejama su rinkos segmentavimu (rinkos segmentas). Įvairių veiklos rūšių bendrovės, kaip potencialios pirkėjų tipologijos vartotojos, gali rinktis vieną šių galimybių: naudoti bendrą, daugeliui veiklos rūšių tinkančią pirkėjų tipologiją, kuri remiasi asmenybės požymiais, bendruoju gyvenimo būdu, bendromis vertybėmis ir kita, arba naudoti įvairias pirkėjų tipologijas, atsižvelgiančias į konkrečių prekių grupių (drabužiai, kosmetika, baldai, buitiniai elektros prietaisai ir kita) specifiką, įtraukiant pirkėjų grupėms būdingus gyvenimo būdo, požiūrių ir kitus požymius.

1621

pirkėjų grupės; pirkėjų tipai

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką