prabangos prekės
prabangõs prẽkės, prekės (plačiąja prasme – ir paslaugos), kurios nėra skirtos būtiniausiems kasdieniams žmonių poreikiams tenkinti ir prieinamos tik pasiturintiems vartotojams (pavyzdžiui, prabangūs automobiliai, juvelyriniai dirbiniai, meno kūriniai). Kitaip nei kasdienio vartojimo prekių, kurių paklausa didėja lėčiau nei vartotojų pajamos, prabangos prekių paklausos elastingumas (lankstumas) pajamų atžvilgiu didesnis už vienetą, tai yra paklausa didėja greičiau nei pajamos. Didėjant vartotojų pajamoms vis mažesnė dalis jų vartojimo išlaidų skiriama kasdienio vartojimo prekėms ir vis didesnė dalis – prabangos prekėms pirkti (Engelio kreivė). Prabangos prekės perkamos ne tik vartojimo tikslais, bet ir siekiant demonstruoti aplinkiniams aukštą jų savininkų ekonominį ir socialinį statusą, dėl to prabangos prekių kainų didėjimas dažnai tik didina jų paklausą (vadinamasis Vebleno efektas; pavadintas jį ištyrusio Jungtinių Amerikos Valstijų ekonomisto Th. B. Vebleno vardu).
Vebleno efektas