prieplauka
Cartagenos prieplauka (Kolumbija)
prieplauka Veidnesklubbene (Norvegija)
stacionari prieplauka Antverpene (Belgija)
preplauka, specialiai įrengta vieta prie vandens telkinio laivams priplaukti, švartuotis, keleiviams į juos įlipti ir iš jų išlipti, kroviniams krauti. Būna atskira arba uosto dalis. Uosto prieplaukų visas ilgis (prieplaukos frontas) yra vienas svarbiausių uosto rodiklių. Būna stacionari (įrengta krantinėje, pirse) ir plūdri (pontonas arba laivas). Stacionarioji prieplauka būna masyvi (gravitacinė), polinė, įlaidinė, statoma iš gelžbetonio, betono, akmenų, medienos. Pagal paskirtį būna keleivių, krovinių, reido (įrengta jūrų uosto akvatorijoje, skirta laivams inkaruoti), konteinerių, laivų remonto, sportinė, karinė ir kitokia.
Turi medinių arba guminių amortizavimo įtaisų (krancų) laivams atsiremti, laivų švartavimo įtaisų (knechtų), stacionariosios keleivių prieplaukos – dažniausiai dar ir keleivių stotį su bilietų kasomis, laukiamosiomis salėmis, bagažine ir kitomis patalpomis, krovinių prieplauka – krovimo (kranų, keltuvų) ir gabenimo (konvejerių, vamzdynų) įtaisų ir mechanizmų, sandėlių, automobilių kelių, geležinkelį, transporto perkėlos prieplauka – specialių įtaisų transporto priemonėms (vagonams, automobiliams) užvažiuoti ant kelto.