publicistinis laiškas
publicstinis láiškas, žurnalistikos žanras; laiško forma parašytas publicistikos kūrinys apie svarbias visuomeninio politinio gyvenimo problemas. Dažniausiai publicistinis laiškas būna viešas žinomo asmens kreipimasis į kitą asmenį ar žmonių grupę, asmeniniam laiškui būdinga forma perteikiant ne tik faktinę informaciją, bet ir siuntėjo mintis, jausmus. Paprastai ryškus autorinis pradas, gausu publicistinės retorikos. Skiriamos atviro laiško (kreipimasis į konkretų adresatą) ir laiško be adreso (atsišaukimo tipo kreipimasis į tautą, socialinę ar profesinę grupę) formos.
Publicistinio laiško žanras susiformavo antikos laikais. Žurnalistikoje buvo itin populiarus 18–19 amžiuje (vienas geriausių pavyzdžių – É. Zola atviras laiškas Prancūzijos prezidentui F. Faure’ui Aš kaltinu, privertęs teismą peržiūrėti A. Dreyfuso bylą). Šiuolaikinėje spaudoje publicistinio laiško žanras naudojamas retai.