realistinė teisės mokykla
realstinė téisės mokyklà, viena teisės teorijų, susiformavusi 20 amžiaus 3 dešimtmetyje kaip sociologinės mokyklos tęsinys. Svarbiausi atstovai: J. Ch. Gray, J. Frankas, K. Llewellynas, R. Poundas (Jungtinės Amerikos Valstijos). Realistinės teisės mokyklos šalininkai teigė, kad teisės normas kuria teisėjai ir kiti pareigūnai, vadovaudamiesi savo abstrakčiu naudingumo supratimu. Neigė stabilių teisės normų reikalingumą. Galiojančias teisės normas laikė tik įstatymų leidėjo nuomone. Teisėjai ir kiti pareigūnai gali jomis vadovautis savo nuožiūra arba kurti naujas teisės normas. Pagal realistinės teisės mokyklą, teisės akto turinio nustatymas yra aiškintojo valios aktas. Teisės interpretavimas visada yra pažinimo (pavyzdžiui, analizuojamas konstitucinis tekstas ir su juo susijęs teisinis kontekstas) ir valios (sprendimas pripažinti pažinimo rezultatus priimamas teisėjų daugumos balsais) sintezė. Atsakydami į klausimą, kuo vadovaujasi teismas darydamas sprendimą, realistinės teisės mokyklos šalininkai dalijosi į 2 grupes: vieni tai siejo su biheiviorizmu, kiti – su froidizmu.