riñkos pasidaljimas, dviejų ar daugiau konkuruojančių bendrovių kartelinio susitarimo (kartelis) rūšis, nustatanti, kokią esamos ar būsimos rinkos dalį užims kiekviena šių bendrovių. Rinkos pasidalijimo tikslas – sumažinti jo dalyvių tarpusavio konkurenciją. Rinka gali būti pasidalyta proporciniu (nustatant kiekvienam rinkos pasidalijimo dalyviui tenkančią procentinę rinkos dalį), teritoriniu (kiekvienam rinkos pasidalijimo dalyviui išskiriant tam tikrą teritoriją, kurioje parduoti prekes ar teikti paslaugas galės tik jis vienas, o kiti rinkos pasidalijimo dalyviai įsipareigoja to nedaryti) principu, pagal vartotojų grupes (rinkos segmentus), tiekėjų grupes ir kitais būdais. Rinkos pasidalijimas riboja konkurencijos laisvę, gali pažeisti vartotojų interesus (pavyzdžiui, jei rinka yra oligopolinė ir visos joje veikiančios bendrovės susitaria dėl rinkos pasidalijimo, kiekviena jų tampa monopolininke toje rinkos dalyje, kuri atitenka tai bendrovei ir kurioje jos konkurentai įsipareigoja nebevykdyti ekonominės veiklos), dėl to antimonopoliniai įstatymai dažniausiai draudžia sudaryti tokius susitarimus.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką