riñkos segmeñtas, pagal tam tikrą požymį išskirta rinkos dalis, kurią sudaro vienarūšė vartotojų grupė, pasižyminti panašiais poreikiais, norais ir vartotojo elgsena. Įmonės suskirsto esamas ir potencialias rinkas į mažesnius rinkos segmentus intuityviai arba pagal atliktų rinkos tyrimų rezultatus siekdamos nustatyti įvairių vartotojų grupių ypatybes, kurios yra svarbios parduodant jiems prekę ar paslaugą, pvz., paklausos dydį, pirkimo laiką ir dažnumą, reikalavimus prekės ar paslaugos kokybei ir kainai. Prekių ir paslaugų, skirtų gyventojams, rinkos segmentai dažniausiai išskiriami pagal demografinius (amžius, lytis, pajamų lygis, profesija, išsilavinimas, šeiminė padėtis, tautybė ir kita), geografinius (gyvenamoji vieta, vietovės dydis, klimatas ir kita), psichografinius (gyvenimo stilius, charakterio bruožai, pomėgiai) ir vartotojo elgsenos (prekės ar paslaugos pirkimo motyvai, informuotumas apie ją, vartojimo paskirtis, dažnumas ir kiekis, lojalumas prekės ženklui ir įmonei, jautrumas kainų pokyčiams ir kita) kriterijus. Prekių ir paslaugų, skirtų įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms, rinkos segmentai išskiriami pagal organizacijos vykdomą ekonominę veiklą, dydį, buvimo vietą, pirkimo kiekį ir reguliarumą, taikomas technologijas ir kitus požymius. Rinkos suskirstymas į segmentus padeda įmonei pasirinkti geriausias rinkodaros strategijas ir priemones įvairioms vartotojų grupėms, nustatyti prioritetinius rinkos segmentus, iš kurių galima gauti didžiausią apyvartą ir pelną (vadinamąją tikslinę rinką).

tikslinė rinka

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką