riñkos struktūrà, rinkos svarbiausių požymių, kurie lemia pardavėjų ir pirkėjų elgseną rinkoje, jų rinkos galią ir konkurencijos laipsnį, visuma.

Rinkos struktūrų rūšys klasifikuojamos pagal rinkoje veikiančių pardavėjų ir pirkėjų skaičių, jų užimamas rinkos dalis, poveikį prekių ar paslaugų kainai, įvairių pardavėjų prekių ar paslaugų pobūdį (jos gali būti standartinės ar diferencijuotos), informacijos apie jas prieinamumą konkurentams ir pirkėjams, naujų pardavėjų ir pirkėjų įėjimo į rinką ir pasitraukimo iš jos sąlygas ir galimas kliūtis, konkuruojančių įmonių tarpusavio priklausomybės ir reagavimo į konkurentų veiksmus (prekių ar paslaugų kainos, pardavimo ar pirkimo masto didinimą ar mažinimą) laipsnį.

Rinkos struktūrų svarbiausios rūšys yra tobuloji konkurencija, monopolinė konkurencija, oligopolija, duopolija, monopolija, oligopsonija, duopsonija, monopsonija, abipusė monopolija.

Rinkos struktūrų rūšis ir jų ypatybes tiria rinkų teorijos mokslas.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką