Šaulių sąjungos centrinis mišrus choras

Šaulių sąjungos centrinis mišrus choras (1937; viduryje sėdi N. Martinonis)

Šauli sjungos centrnis mišrùs chòras veikė 1923–40 Kaune. Vienas pajėgiausių 20 a. pirmos pusės chorų Lietuvoje. Sudarė 80–120 (kartais iki 150) dainininkų, daugiausia muzikos mėgėjų ir Kauno muzikos mokyklos (nuo 1933 Kauno konservatorija) keletas studentų, absolventų. Nuo 1926 veikė kaip muzikos studija. Repertuarą sudarė pasaulio ir lietuvių klasikų stambios formos kūriniai (nemažai jų choras atliko pirmą kartą Lietuvoje), tarp jų – W. A. Mozarto Requiem (1933), G. F. Händelio Mesijas (1935), J. Haydno Pasaulio sukūrimas (1937), L. van Beethoveno Kristus Alyvų kalne, C. Saint-Saёnso Kalėdos (abu 1938), Č. Sasnausko Broliai, S. Šimkaus Atsisveikinimas su tėvyne, J. Gruodžio Brolybės daina, lietuvių kompozitorių chorinė muzika, liaudies dainų išdailos. Su choru koncertavo Kauno radiofono simfoninis orkestras, Valstybės teatro orkestras, solistai, pianistas B. Dvarionas. Koncertavo daugelyje Lietuvos miestų, Tilžėje, Rygoje, Taline, dalyvavo Lietuvos ir regioninėse, Lietuvos šaulių sąjungos, Lietuvių (Tilžėje), Latvijos, Estijos dainų šventėse. Koncertavo Kauno radiofone, įdainavo 3 plokšteles. Vadovai: A. Vaičiūnas (1923–26; su pertraukomis), A. Vanagaitis, J. Kamaitis (abu epizodiškai), N. Martinonis (1926–40).

Šaulių sąjungos centrinio mišraus choro įdainuota plokštelė (Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka)

1352

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką