Šavuotas
Šavuòtas, judėjų šventė, švenčiama sivano (gegužės–birželio) mėnesio šeštą (ne Izraelyje ir 7) dieną. Biblijoje minimi dar keli Šavuoto pavadinimai: Savaičių šventė (Iš 34, 22; Įst 16, 10), Pirmojo derliaus diena (Sk 28, 26), Pjūties šventė (Iš 23, 16). Šavuotas yra viena iš trijų piligriminių švenčių (Įst 16, 16), ji žymi miežių derliaus pabaigą ir kviečių derliaus pradžią. Švenčiama praėjus 50 dienų po Pesacho (Kun 23, 15–16). Sadukiejai ir karaimai žodį šabas suprato pažodžiui, todėl Šavuotą visuomet švęsdavo sekmadienį, fariziejai – kaip pirmąją Pesacho dieną, todėl švęsdavo po 51 dienos. Per Šavuotą buvo aukojami 2 duonos kepalai (Kun 23, 17). Šventė sieta su pirmojo derliaus atnaša Šventyklai (Iš 23, 19; Jeruzalės šventykla). Rabinistiniu laikotarpiu Šavuoto žemdirbystės akcentai pradėjo nykti, kartu su Pesacho ir Sukoto (arba Palapinių) šventėmis Šavuotas imtas sieti su Išėjimo knygos (Iš 19, 1) įvykiais: pradėjo žymėti ir Toros gavimo dieną.
Šavuotas (berniukas ir pagyvenusi moteris puošia sinagogą)
Liturgijoje ši šventė vadinama mūsų Toros gavimo laiku. Daugelyje bendruomenių, daugiausia reformuotojo judaizmo, bar micvos ir bat micvos (žydų mergaičių religinės pilnametystės šventės) apeigos vyksta per Šavuotą. Nusistovėjusių Šavuoto šventimo papročių nėra, kiekviena bendruomenė švenčia skirtingai. Kibucuose buvo bandoma atgaivinti derliaus apeigas. Sinagogose per Šavuotą yra įprasta skaityti Rūtos knygą, nes joje aprašomi įvykiai vyko per derliaus nuėmimą (Rūt 2, 23). Kabalistinėje (Kabala) tradicijoje atsirado paprotys visą naktį skaityti ištraukas iš judėjų religinės klasikos. Giedamas himnas aramėjų kalba Jaciv Pitgam. Yra paprotys sinagogas puošti gėlėmis ir kitais augalais; puošiamos ir fermos bei galvijai. Yra įprasta valgyti pieno produktų, nes Tora lyginama su medumi ir pienu (Gg 4, 11), o įstatymas apie pirmąjį derlių gretinamas su mėsos ir pieno atskyrimo įstatymu (Iš 23, 19). Galvos puošiamos pintais vainikais, įprasta rengtis baltai, nes ši spalva simbolizuoja apsivalymą, vykstantį nuo Pesacho pradžios. Kai kuriose bendruomenėse įprasta valgyti trikampės formos pyragaičius, įdarytus sūriu ar mėsa, nes 3 kampai simbolizuoja Toros 3 dalis.
2182
Savaičių šventė; Pirmojo derliaus diena; Pjūties šventė