sparnas
lėktuvo sparnas
sparno oro srautų valdymo svarbiausi elementai: 1, 4 – eleronai, 2, 5 – užsparniai, 3, 6 – interceptoriai, 7 – priešsparniai
keliamosios jėgos išgavimo schema: 1 – aerodinaminis sparno profilis, 2 – mažesnio greičio ir didesnio slėgio oro srautas, 3 – didesnio greičio ir mažesnio slėgio oro srautas, 4 – keliamoji jėga
spanas, sunkesnio už orą skraidymo aparato dalis, sukurianti aerodinaminę keliamąją jėgą. Ikigarsinių lėktuvų sparno keliamoji jėga pagrįsta Bernoulli dėsniu: virš sparno tekantis oro srautas turi nueiti didesnį kelią nei po sparnu, todėl po sparnu oro greitis mažesnis nei virš jo, atitinkamai slėgis po sparnu yra didesnis ir sukuria keliamąją jėgą. Esant didesniems, ypač viršgarsiniams greičiams, į apatinę sparno dalį pataikantis oro srautas kelia sparną dėl atoveiksmio. Nuo sparno formos ir profilio priklauso skraidymo aparatui reikalinga keliamoji jėga ir greitis. Sparnas turi oro srautų valdymo įtaisus: eleronus aparato posvyriui apie išilginę ašį sukelti, užsparnius – žemyn atlenkiamas plokštumas keliamąjai jėgai didinti kylant ir leidžiantis, priešsparnius – priekines profiliuotas plokštumas kritiniam atakos kampui padidinti ir suktukui išvengti, interceptorius – į viršų atlenkiamas plokštes sparno keliamąjai galiai mažinti ir leidimosi greičiui didinti; greitų lėktuvų sparnai turi dar aerodinaminę briauną skraidymo aparato pastovumui gerinti.
Sparno vidinėje ertmėje laikomi degalai, įtaisoma įvairių sistemų įranga, ryšių priemonės. Kai kada prie sparno tvirtinamos važiuoklės atramos, varikliai, kabinami bakai, ginklai.