sprendimų paramos sistemos
sprendmų paramõs sistèmos, kompiuterizuotos informacinės sistemos, kurių tikslas – padėti žmonėms priimti racionalius ir efektyvius sprendimus sudėtingomis sąlygomis. Sprendimų paramos sistemos pačios sprendimų nepriima, bet kompleksiškai, išsamiai ir objektyviai analizuoja didelius duomenų masyvus, kuriuos žmogui apdoroti būtų sunku, suformuoja sprendimams priimti reikalingą informaciją ir pateikia ją diagramomis, grafikais, lentelėmis ir kitomis apibendrintomis formomis, kurios yra patogios vartotojui, įvertina potencialius sprendimų padarinius, kol jie dar nepriimti, gali siūlyti vartotojui galimus alternatyvius sprendimų variantus. Atsirado 20 a. 8 dešimtmetyje Jungtinėse Amerikos Valstijose sujungus vadybos informacines sistemas su duomenų bazių valdymo sistemomis. Sprendimų parasmos sistemų 3 svarbiausi komponentai – duomenų bazė, sprendimų analizės modelis (sudaromas pagal vartotojo nustatytus galimų sprendimų vertinimo svarbiausius kriterijus) ir vartotojo sąsaja. Sprendimų paramos sistemos analizuoja duomenis ir kuria pasiūlymus vartotojui informacinės paieškos, intelektinės duomenų analizės, imitacinio ir kognityvaus modeliavimo, evoliucinių skaičiavimų, genetinių algoritmų, neuroninių tinklų, situacinės analizės ir kitais metodais, kai kurie iš jų yra pagrįsti dirbtiniu intelektu.