strateginis planavimas
stratèginis planãvimas, organizacijos vadybos procesas, kuris apima jos ilgalaikės strategijos kūrimą ir įgyvendinimą. Strateginis planavimas yra bendriausia organizacijos veiklos planavimo forma, ja remiantis sudaromi detalesni (konkretizuojantys strategiją) planai, priimami svarbiausi sprendimai (sprendimų priėmimas), paskirstomi ekonominiai ištekliai, koordinuojama organizacijos padalinių veikla, pasirenkamos priemonės iškeltiems strateginiams tikslams įgyvendinti. Strateginio planavimo etapai: organizacijos vizijos, misijos, vertybių ir svarbiausių tikslų nustatymas, organizacijos vidinio konkurencinio potencialo ir aplinkos (atskirai įvertinant ekonominę, socialinę, teisinę, technologinę, kultūrinę ir kitas aplinkas) analizė ir kompleksinis įvertinimas, galimų organizacijos strategijos alternatyvų formulavimas ir geriausio varianto pasirinkimas, pasirinktos strategijos įgyvendinimas, jos vykdymo rezultatų įvertinimas ir kontrolė. Planuojant pasitelkiama SWOT analizė, Porterio metodas, kiekybiniai daugiakriterio vertinimo metodai (vertinant organizacijos konkurencinį potencialą ir aplinkos veiksnių įtaką), tikslo ir naudingumo funkcijų metodai, kompiuterinės sprendimų paramos sistemos, sudaromi galimų aplinkos pokyčių ir organizacijos plėtros scenarijai ir kita. Planuojama trejų-penkerių metų, kai kuriais atvejais – iki 20 metų laikotarpiui. Taikomas ir valstybinio valdymo srityje planuojant visos šalies, regiono, miesto ilgalaikę ekonominę ir socialinę plėtrą.