supermárketas (super… + angl. market – turgus), universalaus asortimento maisto prekių ir kasdienės (dažnos) paklausos ne maisto prekių parduotuvė, turinti didesnį kaip 400 kvadratinių metrų prekybos plotą ir veikianti daugiausia savitarnos principu. Supermarketai atsirado 20 a. 4 dešimtmečio pradžioje Jungtinėse Amerikos Valstijose, 5 dešimtmetyje Vakarų Europoje. Supermarketai greitai tapo pranašesni už kitų tipų maisto prekių parduotuves, nes pirkėjai juose galėjo įsigyti visų reikalingiausių prekių ir sutaupyti daug laiko. Dėl savitarnos reikėjo mažiau darbuotojų, pirkėjai buvo greičiau aptarnaujami. Supermarketai galėjo didesniais kiekiais pirkti iš tiekėjų prekes ir jas parduoti mažesnėmis kainomis. Supermarketus pradėta įrengti specialiai jiems pastatytuose pastatuose, daugiau dėmesio skirti interjerui, reklamai. 20 a. 7–8 dešimtmečiais išryškėjo tendencija plėsti ne maisto prekių asortimentą, didinti supermarketų prekybos plotą. Atsirado naujų supermarketų tipų, Europos šalyse dažniausiai vadinamų hipermarketais (prekybos plotas didesnis kaip 2500 kvadratinių metrų), pasižyminčių agresyvia ir lanksčia mažų kainų politika. Šie supermarketai orientuojasi į pirkėjus, atvažiuojančius automobiliais, todėl įsikuria šalia judrių pagrindinių gatvių ir kelių, turi dideles automobilių stovėjimo aikšteles.

LIETUVOJE pirmosios supermarketo tipo, vadinamosios universalinės maisto prekių, parduotuvės atsirado 20 a. 7 dešimtmetyje Vilniaus ir kitų didesnių miestų naujuose gyvenamuosiuose rajonuose pradėjus statyti prekybos centrus. Pirmieji hipermarketai pradėjo veikti 21 a. pradžioje.

1621

hipermarketas

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką