tobuloji konkurencija
tobulóji konkureñcija, grynóji konkureñcija, rinkos struktūra, kai rinkoje veikia daug pirkėjų ir pardavėjų, kurių produktai yra homogeniški (vienarūšiai), ir nė vienas rinkos dalyvis neužima pakankamai didelės rinkos dalies, kad galėtų paveikti produkto rinkos kainą.
Tobulosios konkurencijos sąlygomis visi rinkos dalyviai turi tobulą informaciją apie produktų kainas, kokybę, gamybos būdus ir kitas savybes, visi pardavėjai naudoja vienodas gamybos technologijas, pardavėjai ir pirkėjai gali bet kada laisvai įeiti į rinką ar išeiti iš jos. Produktų kaina tobulosios konkurencijos rinkoje yra lygi jų gamybos ribinėms išlaidoms; pardavėjai, norintys parduoti produktą brangiau, nerastų pirkėjų, o pirkėjai, norintys jį nusipirkti pigiau, nerastų pardavėjų. Tobuloji konkurencija, palyginti su kitomis rinkos struktūromis, garantuoja optimalų rinkos veikimą ir maksimalią visuomenės gerovę (Pareto optimumas), bet tai yra realiai neegzistuojantis idealus teorinis ekonominis modelis.
Šiam modeliui artimiausios yra žemės ūkio produktų, akcijų, valiutų rinkos.
Rinkos struktūros, neatitinkančios bent vieno tobulosios konkurencijos požymio, vadinamos netobulosios konkurencijos rinkomis.
1305